خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) گفتوگو با شاهرخ مدرس عضو جامعه بین المللی مدیریت نمایشگاهها و رویدادها بعد چهارم نمایشگاهی؛ روح دادن به یک واقعیت فیزیکی نمایشگاههای قرن 12 برآیندی از تمام اهداف و سیاستهای اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است.
در این دوره از کشورها به طرف مدرنیسم رفته و انقلاب صنعتی در حال پست سر گذاشتن انقلاب (به تصویر صفحه مراجعه شود) کشاورزی 0057 سال پیش است.
این مقدمهای برای برپایی نمایشگاههای بازرگانی تهران بود که اولین آن در سال 1531 به صورت نمایشگاه بین المللی برگزار شد.
شاهرخ مدرس نگاهی همهسونگر به پدیده نمایشگاه دارد: نمایشگاه یک مجمع جهانی پیشرفته است که کشورها از آن برای معرفی خودشان،توسعه صادرات، جذب سرمایهگذاری،توسعه تجارت بین المللی و بالا بردن درآمد سرانه استفاده میکنند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نمایشگاههای بین المللی عضو اتحادیه نگاهی به نمایشگاههای جهان از خاکستر جنگ تا سالهای خوش نمایشگاه رهاورد تلاش در راه دستیابی به توسعه اقتصادی و زدودن مشکلات و موانع اقتصادی است.
هانوفر؛نمایشگاهی در خاکستر جنگ در واپسین روزهای تابستان سال 7491 دولتهای پیروز جنگ دوم جهانی برای رها شدن از فشار کمبودهای کشور آلمان در تکاپوی رونق دوباره صادرات آلمان ویران شده از جنگ برآمدند و در این میان برپایی نمایشگاه ابزار مهمی به شمار میرفت و نقشی اساسی در معرفی محصو لات آلمان به جهان داشت.
در چشمانداز برنامه استراتژیک نمایشگاه هنگکنگ آمده است: «به دست آوردن مقام نخست نمایشگاهی و مرکز کنفرانس در آسیا و کسب شهرت به عنوان شایستهترین محل برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین المللی."