چکیده:
).از بین متغیرهای اعتماد،تعهد و رضایت فقط متغیرهای اعتماد و رضایت توان پیشبینی وفاداری دانشآموزان به مدارس غیردولتی را دارند و متغیر تعهد توان پیشبینی وفاداری دانشآموزان را ندارد. این پژوهش به بررسی توان پیشبینی وفاداری دانشآموزان به مدارس غیردولتی براساس اعتماد به مدرسه،تعهد به مدرسه و رضایت ازمدرسه میپردازد.جامعهء آماری این پژوهش را کلیهء دانشآموزان دختر مدارس غیردولتی نواحی پنجگانهء شهر اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 تشکیل میدادند که براساس روش نمونهگیری سهمی و با استفاده از جدول تغیین حجم نمونهء کوهن و همکاران(2001)،تعداد 340 نفر از بین آنها انتخاب شدند.برای گردآوری دادهها از چهار پرسشنامهء وفاداری هلگسن و نست(2007)،پرسشنامهء اعتماد گاربارینو و جانسون(1999)،پرسشنامهء تعهد باو و میتزیفریس(2007)و پرسشنامهء رضایت گرملرر و گوینر(2000)استفاده
خلاصه ماشینی:
"اندوبیسی و وا1(7002)در پژوهشی تحت عنوان«رابطهء بین عرضهکننده و مشتری و وفاداری مشتریان»تعدادی از نکات اساسی که برای وفادار نمودن مشتری لازم است بیان میکنند و خاطرنشان میسازد که یکی از نکات مهم،اهرم کردن ارتباط مشتری و شرکت است تا به این طریق بتوان اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان دریافت نمود و رضایت آنها را جلب کرد.
باو1(7002)در پژوهش خود با عنوان«ویژگیهای شخصیتی و فرایند وفاداری به فروشگاه»به این نتایج دست یافتند که تنها اعتماد و تعهد تأثیر مستقیمی بر وفاداری رفتاری نسبت به فروشگاه ندارند،بلکه رضایت هم تأثیر مستقیم مهمی بر وفاداری نگرشی مشتریان به فروشگاه دارد،همچنین ویژگیهای شخصیتی خاصی در مشتریان وجود دارد که منجر به شکلگیری رابطه بین مشتری و فروشگاه میشود.
از آنجا که هدف کلی این پژوهش پیشبینی توان وفاداری دانشآموزان دختر به مدارس غیردولتی براساس اعتماد آنها به مدرسه،تعهد آنها نسبت به مدرسه و میزان رضایت آنها از مدرسه بوده است،نتایج به دست آمده از تجزیهوتحلیل دادهها در این پژوهش به وجود رابطه،بین وفاداری دانشآموزان به مدارس غیردولتی و اعتماد آنها به مدرسه اشاره دارد.
یافتههای به دست آمده از این پژوهش نشان میدهد که بین تعهد در دانشآموزان که ناشی از یک تمایل پایدار برای حفظ رابطه با مدرسه و همچین تلاش برای رسیدن مدرسه به اهداف خود است،با وفاداری آنها به مدرسه رابطه وجود دارد.
بنابراین میتوان گفت نتایج حاصل از سؤال دوم پژوهش نشان میدهد که بین وفاداری دانشآموزان به مدارس غیردولتی با تعهد آنها نسبت به مدرسه رابطه وجود دارد.
آنچه که میباید در پیشبینی رابطهء بین وفاداری دانشآموزان به مدارس غیردولتی با اعتماد،تعهد و رضایت مورد نظر قرار گیرد،این است که مسؤولان مدارس باید منشأ وفاداری دانشاموزان را شناسایی کرده و نسبت به حفظ آنها تلاش کنند."