خلاصه ماشینی:
"نتایج دریافتی نشان میدهد که استقبال مردم برای خرید کتاب نسبت به چند سال قبل،حرکتی صعودی داشته و باید در ارزیابی مشکل خواننده و کتاب با نگاهی تازه حرکت کرد و مشکلات اصلی را فقط به گرادن خواننده نینداخت.
اکنون این سؤالات میتواند مطرح شوند که چرا اغلب خواستاران کتاب و کتابخوانان برای خرید به نمایشگاه هجوم میآورند؟چرا در طول سال، کتاب فروشیهای معدود در محدودهی چند خیابان شهر تهران و فروشگاههای معدوتر و ناچیزتر در شهرهای بزرگ کشورمان،خلوت است و کتابها در لابه لای قفسهها دارند خاک میخورند؟آیا باید کتابخوانها و توزیعکنندگان کتاب را در شرایطی که هیچگونه معرفی و تبلیغ مشوقانهای وجود ندارند، سرزنش کرد؟آیا نباید دنبال ریشههای اصلی گشت و در ظاهر پدیدهها سرگردان نشد؟آیا میتوان با برپایی چند نمایشگاه توزیع و فروش کتاب، مشکلات و معضل بحرانساز«خواننده و کتاب»را حل کرد؟طرح سؤالات میتوانند گامهای نخستین باشند."