خلاصه ماشینی:
"البته ترس از این موضوع یکی از اصلیترین دلایلی است که باعث میشود مدیران از ایجاد تعامل و ارتباط با دیگران واهمه داشته باشند.
ایجاد تعامل یکی از مهمترین چالشهای توسعهای است که مدیران باید به آن بپردازند،آنها مینویسند:«برخی معتقدند که این صرفا راهی نه چندان مناسب برای استفاده از افراد است.
»نویسندگان در ادامه به این موضوع میپردازند که برخی افراد این موضوع را صرفا نوعی ارتباط بین فردی دانسته و آن را نه روشی در راستای رفع نیازهای استراتژیک محسوب نمیکنند.
ایبارا و هانتر به مدیرانی که تمایل به توسعه این مهارتهای شغلی ندارند توصیه میکنند یک مدل خوب ارتباطی را بیابند؛منافع بیرونی را با منافع درونی سازمان پیوند بزنند؛مرتبا خود را درگیر ایجاد تعامل کنند نه فقط زمانی که به کمک احتیاج دارند؛و بدانند که این روش عاری از هزینه نیست آنها مینویسند:«افرادی که در زمینه ایجاد تعامل فعالیت میکنند نه تنها باید آن را خوب انجام دهند بلکه باید از آن لذت ببرند."