خلاصه ماشینی:
"پس ارزشیابی درس دینی سه حوزهء شناخت، ایمان و عمل را شامل شود.
همانطورکه در شماره قبل آمد،این سطوح آزمون که در درسهای دیگر معمول است،فقط هدف شناخت در درس دینی را شامل میشود و نمیتواند به اهداف دیگر یعنی ایمان و عمل تعمیم یابد.
برنامهریزان درس دینی میتوانند جهت ارزشیابی از میزان پیشرفت در اهداف ایمان و عمل جدولهائی تنظیم کنند و در اختیار دبیران قرار دهند تا دبیران با تکمیل آنها در طول سال تحصیلی به میزان موفقیت خود در این اهداف پی ببرند.
6-ممکن است گفته شود چون این ارزیابی دارای نمره نیست، دبیر خود را در مقابل آن مسئول نخواهد دانست.
جواب این است که برای چنین اقدامی دبیران محترم باید به نحو کافی توجیه شوند و وقت کافی برای آن در اختیار داشته باشند."