چکیده:
زمینهها عینیت بخشد. برای دستیابی به این منظور به نظر میرسد میبایست تغییراتی در نوع و روش آموزش و نحوه تعامل دانشگاه با صنعت صورت گیرد.
خلاصه ماشینی:
"آموزش کارآفرینی در دانشگاههای کشور اگرچه اکثر دانشگاهها به آموزش روی آورده و نسبت به تغییر در گرایش،دانش و مهارت دانشجویان همت گماردهاند و روند آموزش کارآفرینی روبه رشد است اما آیا این آموزشها توانسته است به اهداف خود دست یابد؟ دانشگاه در کنار آموزشهای علمی و گاهی مهارتهای فنی رشته موردنظر،آموزش کارآفرینی ارائه میکند این امر سبب میشود دانشجویانی که ویژگیهای کارآفرینانه را از خانواده با خود آوردهاند و آموزش کارآفرینی را نیز دیدهاند و احتمالا با قهرمانان کارآفرینی در کشور و دنیا آشنا گشتهاند تمایل به راهاندازی کسب و کار مورد علاقه خود را با کمکهای خانواده و یا بانک راهاندازی میکنند؛اما کسب و کار ایجاد شده برای رشد،نیاز به هدایت دارد و از طرفی مدیر SB 1نیز نیاز دارد تا مدیریت شود،در حالی که دانشگاه دیگر خود را در ادامه کار مسئول نمیداند.
*آموزشهای مربوط به ایجاد دانش و فناوری و نحوه نگهداری از اطلاعات و ثبت مالکیت فردی (به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث و نتیجهگیری: موفقیت دانشگاه کارآفرین در کارآفرینی،نه تنها مستلزم کمک به ایجاد شرکتهای کارآفرین است که آموزشهای کارآفرینی صرفا در زمینه ایجاد شرکت،کاری اساسی نیست بلکه دانشگاه میبایست هنگام طراحی دورههای آموزشی علاوه بر توجه به نیازهای هر سه گروه،ضمن اینکه خلق شرکتهای جدید را ترویج و تسهیل میکنند،به مقوله تحکیم شرکتهای ایجاد شده نیز بپردازد و کمکهایی برای تضمین رشد و تحکیم وضعیت مالی این شرکتها در نظر داشته باشند که وظیفهای تکمیلی برای دانشگاه محسوب میشود."