خلاصه ماشینی:
"اگر این حقیقت را به عنوان یک اصل حاکم«برتدریس»بپذیریم و مدنظر داشته باشیم، تردید نخواهیم کرد که کیفیت آموزش بر کمیت آن مقدم است و به تبع آن،اجزا و عناصر تدریس را به گونهای تنظیم خواهیم کرد که به ارتقای کیفیتها منجر شوند تا تحول مورد نظر در دانشآموزان اتفاق افتد.
وقتی دانشآموز در فضای تدریس حضور دارد و به آن دل سپرده است که از خود تحرک نشان دهد و وقتی این تحرک پدید خواهد آمد که موضوع مورد بحث را مسئله خود بیابد.
3. در تدریس کیفیت محور،سؤالهای معلم و امتحانات او برای تشخیص قدرت حافظهی دانشآموزان نیست.
آنچه برای او اهمیت دارد،عملکرد دانشآموز در فرایند تدریس در طول سال است.
4. در تدریس کیفیت محور تنها فکر دانشآموزان،مخاطب معلم نیست.
نشانهی تدریس کیفیت محور،در تدریس دینی و قرآن چیست؟مهمترین نشانهی چنین تدریسی،پدیدارشدن حس اعتماد دانشآموزان به معلم است.
این مهمترین تغییر رفتاری است که موفقیت معلم را در تدریس نشان میدهد."