خلاصه ماشینی:
In the following article, the author has tried to introduce certain aspects of the speaking skill which need to be considered by teachers in teaching speaking.
The article starts with a focus on oral competency and what teachers can do to help reluctant students have more contributions to classroom interaction.
The focus then shifts to the challenging features of speech followed by the type of speaking activities in language classes.
The article ends up with some guidelines to teachers in designing speaking activities.
مقاله با بحث در مورد توانش شفاهی و اشاراتی به نحوهی فعال کردن دانشآموزانی که علاقهای به سخن گفتن در کلاس از خود نشان نمیدهند، آغاز میشود.
نویسنده سپس به مشخصههای چالشآفرینی مهارت سخن گفتن و انواع فعالیتهای شفاهی در کلاس میپردازد و در نهایت، با پیشنهاداتی در مورد نحوهی طراحی فعالیتهای شفاهی، مقاله را به پایان میبرد.