خلاصه ماشینی:
"Etbde dele?volvtion de l imqge dqns les me?thodes de frqnc?qis Hemid Reza Shairi,Cadre enseignant a?
I'Universite?Tarbiat Modares shairi@modares.
com کیده {IBبه کارگیری تصویر در آموزش زبانهای خارجی،از اهمیت بالا و غیر قابل انکاری برخوردار است.
در حقیقت،در میان امکانات و وسایل کمکآموزشیقابل استفاده در آموزشزبان،تصویر در هر صورتی که ظاهر شود(نقاشی،عکس،تصویر تبلیغاتی،تصویر ویدیویی و...
به علاوه،استفاده از انواع تصویر در کلاسهای آموزش زبانهای خارجی،وابسته به امکانات اقتصادی و پیشرفتهای فناوری در زمانبه کارگیری آن است.
بنابراین روند به کارگیری تصویر همواره در حال دگرگونی است و طی 50 سال اخیر،این روند از دو نظر دچار تغییر شده است؛از یک طرف،دگرگونی مفهومی تصویر بهعنوان ابزار آموزش و از سوی دیگر،دگرگونی فرهنگی قشر زبانآموز که گاربران اصلی تصاویر بهشمارمیآیند.
در همین راستا،مقالهی حاضر به تحلیل چگونگی سیر تحول تصویر در روشهای برجستهی آموزش زبان فرانسه پرداخته و چگونگیورود فناوری را به دنیای آموزش،تحت عنوان تصاویر ویدیویی و مولتی مدیا،بررسی کرده است."