چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی میزان مهارتهای مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با
پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه دولتی شهر تهران انجام شده است.
جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق معلمان ودانش آموزان سال سوم رشته علوم
تجربی دبیرستانهای پسرانه دولتی شهر تهران است که با روش نمونهگیری چند
مرحلهای از جامعه معلمان 146 نفر انتخاب شده و دادههای موردنیاز برای بررسی
مهارتهای مدیران جمعآوری گردیده است. همچنین برای متغیر پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان ،میانگین معدلهای 3135 نفر دانشآموز مدارس مورد مطالعه جمعآوری
گردیده است نتایج نشان میدهد که اکثر مدیران مدارس از نظر معلمان دارای مهارتهای
مدیریتی در حد زیاد هستند، و همچنین بین مهارتهای مدیران و پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان رابطه معنیداری مشاهده نگردید.
خلاصه ماشینی:
"جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق معلمان ودانش آموزان سال سوم رشته علوم تجربی دبیرستانهای پسرانه دولتی شهر تهران است که با روش نمونهگیری چند مرحلهای از جامعه معلمان 146 نفر انتخاب شده و دادههای موردنیاز برای بررسی مهارتهای مدیران جمعآوری گردیده است.
همچنین برای متغیر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،میانگین معدلهای 3135 نفر دانشآموز مدارس مورد مطالعه جمعآوری گردیده است نتایج نشان میدهد که اکثر مدیران مدارس از نظر معلمان دارای مهارتهای مدیریتی در حد زیاد هستند، و همچنین بین مهارتهای مدیران و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطه معنیداری مشاهده نگردید.
تحقیق حاضر به منظور بررسی میزان مهارتهای مدیران و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه دولتی شهر تهران انجام گردیده است.
انتصاری(1379) در تحقیق خود به این نتیجه رسیده است که مدیران مدارس راهنمایی دخترانه انتخاب شده برای نمونه دارای مهارتهای انسانی و ادراکی لازم هستند، ولی از مهارت فنی لازم برخوردار نیستند.
یافته های مربوط به رابطه میان مهارت انسانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نشان میدهد که میان شاخصهای گوش دادن مؤثر و درک نیازها، استعدادها، تفاوتهای افراد باپیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطه معنیداری وجود دارد.
"بررسی نیازهای آموزشی در سه مهارت های فنی، انسانی و ادراکی و ارائه الگوی مناسب برای آموزش ضمن خدمت به مدیران مدارس راهنمایی دخترانه تهران"، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران."