خلاصه ماشینی:
"به راستی چند درصد از مجلههای هنر منتشر شده با عنوان علمی پژوهشی و یا علمی ترویجی در دستان دانشجویان و استادان هنر میچرخد تا احیانا از مطالب پژوهشی آنها اطلاعات جدیدی در حوزههای مختلف مباحث نظری هنر به دست آورند؟آیا لزوما انطباق مقالهها با الگوهای صوری روش تحقیق(چکیده،کلید واژه،مقدمه،متن،نتیجه،فهرست منابع،فهرست منابع تصاویر)آنها را وارد حوزه مقالههای ارزشمند مینماید؟آیا اعتبار یک مقاله جهت ارزشیابی با درج عنوان عضو هیأت علمی است؟با این تفاصیل و جهت جلوگیری از طولانی شدن کلام آیا بیانصافی نیست که هزاران صفحه چاپ شده از نشریات هنری فاقد شرایط کسب این رتبهها از جمله همین تندیس را(که احتمالا در بین این هزاران صفحه،صفحات مفید نیز داشتهاند)به اندازه حتی یک مقاله به ظاهر علمی و پژوهشی که در بسیاری موارد چیزی جز تکرار مطالب کلاسهای کنکور هنر نیست ارزش ندهند."