خلاصه ماشینی:
"حسابداری منابعانسانی و نیاز بهآن در شرکتهای بیمه (به تصویر صفحه مراجعه شود)تألیف:نوشین لالیانپور -رئیس اداره کتابخانه،اسناد علمی و نشریات پژوهشکده بیمهو کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،گرایش بیمه قدمه با نگرشی دقیق و سیستمی به سازمان،در مییابیم کهانسان مهمترین عنصر در رسیدن به اهداف سازمانی،ارتقای کیفیت و کمیت محصولات و یا خدمات سازمانیاست و موفقیت و شکست سازمان به میزان زیادی به اوبستگی دارد.
Flameholtz,1971 حسابداری منابعانسانی و نیاز بهآن در شرکتهای بیمه (به تصویر صفحه مراجعه شود)تألیف:نوشین لالیانپور -رئیس اداره کتابخانه،اسناد علمی و نشریات پژوهشکده بیمهو کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،گرایش بیمه قدمه با نگرشی دقیق و سیستمی به سازمان،در مییابیم کهانسان مهمترین عنصر در رسیدن به اهداف سازمانی،ارتقای کیفیت و کمیت محصولات و یا خدمات سازمانیاست و موفقیت و شکست سازمان به میزان زیادی به اوبستگی دارد.
حسابداری منابع انسانی براینمبنا شکل گرفته است&%15203BJTG152G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)بود از مفهوم حسابداری منابع انسانی که استنتاجی از نظریهاقتصادی سرمایه انسانی و بعد از آن متأثر از مکتب منابعانسانی نوین و سرانجام متأثر از روانشناسی سازمانهایمتمرکز و مؤثر بودن نقش رهبری در سازمان بود.
حسابداری منابع انسانی براینمبنا شکل گرفته است&%15203BJTG152G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)که تا جای ممکن ارزش بازار و ارزش دفتری را به همنزدیک کند؛برایناساس روشهای زیادی بیان شدهاند: مانند مدل ارزشگذاری پاداشهای تصادفی،مدل ارزشفعلی درآمدهای آتی و مدل سود خالص برابر اطمینان.
از آنجا که موفقیت شرکتهای بیمه به استفاده مؤثر ازنیروی انسانی بستگی دارد،برای تحقیقات آتی پیشنهادمیشود،مشخص گردد شرکتهای بیمه کشور ایران از نظر قابلیت اعمال روشهای ارزشیابی حسابداری منابعانسانی در چه سطحی هستند و مناسبترین روش ارزشیابیقابل اعمال در این شرکتها چه روشی است."