خلاصه ماشینی:
"برای تهیه این مقاله از منابع زیر استفاده شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) نکاتی چند دربارۀ کتاب جدید التألیف انگلیسی سال اول دبیرستانو چگونگی طرح سؤالات امتحانی و بارمبندی آن *غلامحسین محمودی کارشناس زبان انگلیسی دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی نظر به اینکه برنامهریزی درسی فرایندی است منسجم کهمحتوا(کتب درسی)،روش تدریس و قالب و محتوای سئوالاتامتحانی میبایست به صورتی هماهنگ در راستای تحقق اهداف موردنظر توسط مؤلفین تهیه و مشخص شوند،در ذیل اهداف،کلیاتتدریس قسمتهای مختلف دروس کتاب جدید التألیف زبان انگلیسیسال اول متوسطه(چاپ 1369)و نیز قالب و محتوای سئوالاتامتحانی و بارمبندی آنها که قبلا از طرف دفتر برنامهریزی و تألیفکتب درسی جهت اجرا به دبیران محترم و سایر مسئولین ذیربط بهسراسر کشور ارسال شده است از نظر خوانندگان محترم میگذرد.
استفاده از سؤال و جواب به طور ضمنی،آشنایی دانشآموز بامعنی کلمه و همچنین کاربرد آن را مورد سنجش قرار میدهد ولیهمانگونه که در بالا نیز اشاره شد میتوان سؤالات مختلفی نیز راجع بهخود دانشآموز،مدرسه و محیط اطراف مطرح کرد(با توجه به کلماتمورد نظر)و یا از وی خواست تا با کلمه مورد نظر جمله بسازد(معلممیتواند قسمت اول جمله را خود شروع کند).
:دستور زبان و کاربرد آن(10 نمره) بطور کلی میتوان از انواع سؤالاتی که در دوره راهنمائی مطرحشده است استفاده نمود[(انتخاب و)قرار دادن کلمه مناسب در جایخالی جمله،افزودن کلمه یا کلماتی به جمله،ساختن جمله یا دادن پاسخ&%02610ZORG026G% (با استفاده از تصویر یا کلمات داده شده)،ساختن جملات صحیح ازکلمات بهم ریخته،سؤالات گزینهای(چهار جوابی)] سؤالات امتحانی را باید در محدوده مطالب دستوری ارائه شده دردرسها[و احیانا اندکی از نکات مهمی که از سالهای قبل(در جملاتو تمرینها)آورده شده]مطرح نمود."