چکیده:
مطالعه از عوامل عمده در پیشرفت پژوهش و نظام های آموزشی است، به همین جهت تلاش در جهت بهبود وضع مطالعه و افزایش مهارت های خواندن و درک مطلب یکی از اقدامات مهم آموزشی به حساب میآید. در این تحقیق میزان آگاهی دانشجویان از شیوه های خواندن اجمالی تندخوانی، عبارت خوانی دقیق خواندن، تجسسی و انتقادی بررسی شده است و این میزان اکاهی بر حسب جنسیت معدل و رشتهء تحصیلی دانشجویان ارزیابی شده است. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان مجتمع علوم انسانی دانشگاه یزد است. نتایج کلی تحقیق حاضر نشان می دهد که میزان آگاهی دانشجویان نسبت به روش های مطالعه اندک است.
خلاصه ماشینی:
"آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی تفاوت آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش خواندن اجمالی (به تصویر صفحه مراجعه شود)همچنین میزان آگاهی دانشجویان برحسب معدل درخصوص روش خواندناجمالی که بیشتر از خطای مفروض در پژوهش(0/05)شده است،همان معدل و میزانآگاهی آنان نسبت به روش خواندن اجمالی رابطه وجود ندارد.
آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی میزان آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش سریعخواندن (به تصویر صفحه مراجعه شود) باتوجه به سطح معناداری(146 درصد)آزمون همبستگی پیرسون که بیشتر ازخطای مفروض در پژوهش(0/05)شده است،میان معدل و میزان آگاهی آنان نسبت بهروش خواندن اجمالی رابطه وجود ندارد.
آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی میزان آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش عبارتخوانی (به تصویر صفحه مراجعه شود)همچنین در میزان آگاهی دانشجویان برحسب معدل درخصوص روش عبارتخوانی تفاوت معنادار وجود ندارد.
آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی میزان آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش دقیق خواندن (به تصویر صفحه مراجعه شود) همچنین میزان آگاهی دانشجویان برحسب معدل درخصوص روش دقیق خواندنتفاوت معنادار وجود ندارد.
آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی میزان آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش خواندن تجسسی (به تصویر صفحه مراجعه شود)همچنین در میزان آگاهی دانشجویان برحسب معدل درخصوص روش خواندنتجسسی تفاوت معناداری وجود ندارد.
آمارههای آزمون t مستقل درخصوص بررسی میزان آگاهیدانشجویان دختر و پسر نسبت به روش خواندن انتقادی (به تصویر صفحه مراجعه شود)همچنین درخصوص میزان آگاهی دانشجویان برحسب معدل،همانطور که ازآزمون همبستگی پیرسون به دست آمده و بیشتر از خطای مفروض درپژوهش(0/05<0/82)شده است."