خلاصه ماشینی:
"حجم خرید این نوع محصولات در این مدت 510%افزایش یافته است85%صادرات بازار مشترک به مقصد ژاپن شامل کالاهای نیمه تمام و تمامشده میباشد و طی دوره 1958-1968 صادرات مواد غذائی بازار مشترکاروپا بمقصد ژاپن 330%افزایش پیدا کرده است.
صادرات مواد اولیه بازار مشترک اروپا به ژاپن طی این مدت تنها175%افزایش پیدا کرده است و امروزه از 3/5%کل صادرات آن تجاوزنمیکند.
در این افزایش فروش فلزاتغیر آهنی الماس،دستگاههای اندازهگیری و برخی کالاهای مصرفی نقشعمده داشتهاند در یازدهم نوامبر سال 1969 شورای بازار مشترک اروپا به کمیسیونبروکسل ماموریت داد تا مذاکراتی در سطح بازرگانی با ژاپن انجام دهد وامکان عقد قرارداد تجارتی در زمینههای مختلف را با این کشور مورد بررسیقرار بدهد.
در این کتاب میبینیم شرکت ملی نفت ایران نیز هرگز از کار تحقیقو مطالعه و پژوهش در مسائل علمی و صنعتی خاصه بر زمینه صنعت نفت غافلنمانده و باستناد آنچه در همین کتاب آمده است،در حال حاضر اصولا درتشکیلات شرکت مزبور یک واحد خاص باسم«مرکز پژوهش شرکت ملی نفتایران»دائر گردیده که دارای متجاوز از 80 نفر عضو است."