خلاصه ماشینی:
"سخنران بعدی جلسه،دکتر بای،کارشناس مسئول گروه هماهنگی دورهیمتوسطهی دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی بود او با تأکید بر بینظیر بودنتجربهی تألیف کتاب درسی استانشناسی در نظام آموزش و پرورش کشور،اظهارداشت:«اگر بهطور متوسط برای هرکتاب استانشناسی پنجمؤلف تربیت کند که کاربسیار بزرگ و سنگینی است.
سرگروه درس جغرافیایی استان اصفهان کهپیش از این نیز در تألیف کتاب«جغرافیایی استاناصفهان»همکاری داشته است،مشکلات تألیفکتاب«استانشناسی»را چنین برشمرد:«مشکلاترا میتوان به چنددسته تقسیم کرد بخشی از آنهادر حیطهای اجرایی وجود داشتند،بخشی مربوط بهبرنامهریزی میشدند و بخش دیگری مشکلاتمالی طرح بودند اگر بحث مالی شروع کنیم،بایدبگویم میزان بودجهی در نظر گرفته شده برای اینکار بسیار کم بود.
» استفاده از اطلاعات ادارات (به تصویر صفحه مراجعه شود)سرگروه درس«جغرافیای استان کردستان»،یکی از مشکلات گروه تألیف رادسترسی نداشتن به نقشههای SIG استان و عدم تأمین منابع مالی برای تهیهیآنها عنوان کرد و افزود:«یکی از همکاران ما ایننقشهها را تهیه کرد،اما منابع مالی برای پرداختحق الزحمه به او پیشبینی نشده بود.
» پروژه باید مسئول داشته باشد (به تصویر صفحه مراجعه شود)سرگروه درس جغرافیایی شهر تهران،با اشاره به اهمیت صدور ابلاغ رسمیبرای مؤلفین کتابهای استانشناسیگفت:«ادارهی کل آموزش و پرورش براساسابلاغ مؤلفین،بای آنان را به ادارات وسازمانهای استان معرفی کند.
» ارتباطات بیشتر با ادارات (به تصویر صفحه مراجعه شود)سرگروه درس؛«جغرافیای استان قم»با اشاره به داوطلب بودن این استان برای انجاماولین مرحلهی تهیهی کتابهای استانشناسی گفت:«من با انگیزه معرفی هرچه بیشتراستان قم به دانشآموزان،برای انجام این کار پیشقدم شدم و تا حدود 90-80 درصد از کار انجامشده،رضایت دارم."