خلاصه ماشینی:
"رسانهجامعۀ تلویزیونی شده پیام و مخاطب که نیست!در جستجوی تسخیر ارواح گفتوگو با دکتر محمد میناوند عبد الشرف ولدبیگی (به تصویر صفحه مراجعه شود)-تلویزیون در زندگی روزمرۀ انسان امروزی جایگاهویژهای یافته است.
این تأثیرگذاری و ضریب بالاینفوذ تلویزیون در جوامع باعث شده است بسیاری از نظریهردازان علمارتباطات و رسانه بررسی تأثیر این رسانه بررفتارها و نگرشهای مخاطبانمانند نیل پستمن و بودریار به جنبههای منفی تلویزیون اشاره میکنند،اما عدهای دیگر مانند مارشال مک لوهان برجنبههای سازنده و مثبت اینرسانه تأکید مینمایند.
اندیشمندانی همچون پتسمن و بودریار معتقدند جامعۀ رسانههای شدهیا به تعبیر دیگر جامعۀ تلویزیونی شده یکی از ویژگیهای کنونی جوامعغربی است.
پدیدۀ جامعۀ تلویزیونی شده دردهۀ 1960 م جامعۀ امریکا را گرفتار کرد و اکنون نیز این جامعه همچناندرگیر این معضل است.
گرچه این معضل به تعبیر نیل پستمن خاصکشورهای پیشرفته،به ویژه کشور ایالت متحده،است و هنوز کش ورهایکمتر توسعهیافته به آن گرفتار نشدهاند،با توجه به اهمیت این موضوعپروندۀ این شمار از نشریۀ زمانه به این موضوع اختصاص یافته است."