خلاصه ماشینی:
"در بین کتابهایدانشگاهی هم این مسئله روزبهروز در حال افزایش است برخی ازاساتید به جای معرفی کتاب یا کتابهایی برای استفاده دانشجویاندر طول ترم-که میتواند در توسعه اقتصاد نشر بسیار مؤثر باشد-اقدام به تهیه جزوهای با استفاده از چند کتاب میکنند،بدون اینکهحتی استنادهای بخشهای مختلف جزوه به منابع اصلی را حفظکنند؛بعد از چند ترم و اضافه کردن مطالبی به آنها به راستی تصورمیکنند آنچه حاصل آمده،حاصل تلاش آنها-و نه گردآوری ازتعدادی کتاب محدود-بوده است و آن را در قالب کتاب منتشرمیکنند(موارد زیادی از این دست را سراغ دارم و قطعا خوانندگانمحترم نیز با نمونههای متعددی از این دست مواجه بودهاید).
در مراکز علمی و دانشگاهی ایران و جهان نوع سیاستهایحاکم بر ارزیابی اساتید بر افزایش کتابسازی در حوزۀ کتابهایدانشگاهی موثر بوده است اصطلاح" hsireP ro hsilbuP "(-برای زنده ماندن،منتشر کن)جفرسون-که در سال 1932 مطرحشد-با وضعیت حال حاضر دانشگاههای ایران و حتی جهان کاملاهمخوانی دارد؛استاتید بسیاری را میشناسم که به خاطر عدم انتشارمقاله در مجلات علمی و یا انتشار کتاب از رسیدن به رتبه دانشیاریو استادی و در مواقعی حتی ترفیعسالانه باز میمانند."