خلاصه ماشینی:
به همين دليل در گفتار حاضر به بحث درخصوص دانشها و مهارتهاي زيربنايي آموزش زبان دوم ميپردازيم، به اين اميد که مطرح شدن آنها ضمن يادآوري نکات مورد توجه در برنامهريزي براي رشد مهارتهاي حرفهاي، به روشن شدن اولويتها در اين مبحث کمک کند.
منظور از توانش زبان دوم براي تدريس مؤثر، سطحي از مهارتهاي زباني است که امکان استفادة في البداهه از زبان دوم را هنگام تدريس فراهم کند و با ايجاد زمينة مديريت گفتمان کلاس درس به زبان دوم، بيشترين فرصتهاي يادگيري را در اختيار زبانآموزان قرار گيرد.
مفهوم ضمني اين نکته آن است که در تربيت معلم زبان دوم، بايد براي کسب اين نوع از توانش زباني برنامهريزي شود و معلم زبان نيز در طول خدمت آموزشي خود آن سطح از توانش زباني را که براي تدريس مؤثر مورد نیاز است، حفظ کند و ارتقا دهد.
مؤلفه دوم توانش حرفهاي، دانش محتواي تخصصي آموزش زبان است که از زبانشناسي کاربردي استخراج ميشود.
اميد است شمارة حاضر با محتواي معرفي شده مورد توجه خوانندگان محترم قرار گيرد.