خلاصه ماشینی:
"-وضعیت نمونه پژوهش از نظر سن آزمودنی جدول 6-شاخصهای آماری مربوط به سن آزمودنیها (به تصویر صفحه مراجعه شود)00/14 حد اقل سن 17/00 حد اکثر سن در جدول 6 شاخصهای آماری سن دختران موردبررسی در گروههای آزمایش و گاه نیز محاسبه شده استو نتایج نشان میدهد که میانگین سنی آزمودنیهای گروهآزمتایش 15/71 با انحراف معیار 1/11 است و در گروه گواهمیانگین سنی دختران 15/86 با انحراف معیار 1/07 است.
-آزمون رشد اخلاقی کلبرگ جدول 10-شاخصهای آماری مربوط به نمرات آزمون رشد اخلاقی کلبرگ به تفکیک گروه و مرحله آزمایش (به تصویر صفحه مراجعه شود)تعداد 7 حث و نتیجهگیری با توجه به اینکه بزهکاری کودکان و نوجوانان،روزبهروز در حال گسترش استو یافتههای پژوهشها نیز نشان میدهد که نارساییهای اخلاقی یکی از عوامل مؤثردر ایجاد آن است(نوابینژاد 1381،بیابانگرد 1381،احمدی 1382)بنابراین لزوم نیازبه آموزش اخلاق و معنویت و رشد آن و بکارگیری روشی مناسب برای انتقال مفاهیماخلاقی در فضای مشاورهای این گروه از کودکان و نوجوانان اهمیت و ضرورت مییابد.
از طرفی مشاوره گروهی نیز همواره بر اصلاح رفتار تأکید دارد و با استناد بر نظریهشناختی گلبرگ(ماسن 1382 و سیف 1381)همچنین نظریه گفتوگو برپایه نقلداستانها که جزو درمانهای استنباطگرا میباشد(کلدبرگ 2004)این سؤال پژوهشیمطرح است که:آیا داستان درمانی میتواند بر رشد استدلال اخلاقی تأثیر بگذارد؟بهبیان دیگر،آیا داستان درمانی به شیوه مشاوره گروهی سبب ایجاد تغییر در ارزشهایاخلاقی و حتی ارتباطات غیر کلامی دختران نوجوان بزهکار میشود؟ براساس این پژوهش هدف اول بررسی تأثیرات داستان درمانی،بر رشد استدلالاخلاقی دختران نوجوان بزهکار وهدف دوم،بررسی تفاوت در ارزشهای اخلاقی دوگروه آزمایش و گواه است."