خلاصه ماشینی:
"پس از انقلاب فرهنگی در برنامهریزی ستاد انقلاب فرهنگی برای رشتهعلوم تربیتی 5 گرایش زیر در نظر گرفته شده است: 1-آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی 2-آموزش و پرورش کودکان استثنائی 3-مدیریت و برنامهریزی آموزشی 4-تکنولوژی آموزشی 5-مشاوره و راهنمایی از آنجا که کارآیی فارغ التحصیلان این گرایشهابا توجه به برنامههای آموزشی که برای آنها تنظیمشده است به شدت مورد تردید است و از طرفینظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی نیز نیاز مبرم بهکارشناس علوم تربیتی دارد مقتضی است نیازهایجامعه در این زمینه حتی الامکان مشخص شود وبا توجه به واقعیات،برنامههای این رشته تنظیمگردد.
3-ستاد انقلاب فرهنگی از گروه علوم تربیتیدفتر همکاری حوزه و دانشگاه دعوت نمایند کهعلاوه بر دروسی که در جلسات گذشته خودمورد بحث و بررسی قرار داده مباحث زیر را نیز بحثنماید تا پس از معلوم شدن سرفصلها و منابع قابلاستفاده در صورت تصویب به عنوان دروس اصلیرشتۀ علوم تربیتی تلقی شوند: 1-انسانشناسی در اسلام 2-تعلیم و تربیت در قرآن 3-تعلیم و تربیت در نهج البلاغه 4-تعلیم و تربیت در ادعیه 5-سیرۀ تربیتی پیامبر اکرم(ص)و ائمهمعصومین(ع) 6-علم و عالم در اسلام 7-خانواده در اسلام 8-تربیت کودک در اسلام 9-عرفان اسلامی و نقش تربیتی آن 4-وزارت آموزش و پرورش برای بالا بردن کیفیتعلمی ادارات مناطق خود گشایش یک بخشتحقیقات تعلیم و تربیت در تشکیلات مناطق را موردمطالعه قرار دهد تا هم انبوه مسائل و مشکلات تعلیمو تربیت بدون هرگونه تحقیق،مسکوت وزیانبار باقی نمانند و هم محلی برای جذبفارغ التحصیلان و پژوهشگران رشتههای علومتربیتی باشد."