خلاصه ماشینی:
"سخنی دربارهء لطائف الاعلام فی اشارات اهل الالهام ملا عبد الرزاق کاشانی به دلیل تجربه زیادی که در متون عرفانی داشت و با اصطلاحات و اشارات آنها به خوبی آشنا بود،پس از اتمام شرح کتاب منازل السائرین و شرح فصوص الحکم ابن عربی و تأویلات قرآن کریم،به درخواست عالمان علوم رسمی که آشنایی چندانی با این اصطلاحات نداشتند،اقدام به شرح اصطلاحاتی نمود که در کتب مذکور بیان نشده بود9 و 8و این اثر همان اصطلاحات صوفیه کاشانی است.
و نیز اگر یک اصطلاح را بیان نکرده اما برای شرح اصطلاحی دیگر بدان نیازمند است،با عباراتی چون«التی ستعرفها فی باب کذا»و«سیأتی فی باب کذا»به ما بعد ارجاع میدهد،که این امر نشانگر اشراف کامل نویسنده بر کل اثر و نیز نظامند بودن آن است.
همچنین مطالبی را که نیاز به ارجاع داشته،منابع و مصادرشان به طور دقیق و منظم ذکر شده و حتی گاهی برای یک مطلب از چندین مرجع بهره گرفته شده است12،که این،نشان از سعهء علمی مصحح دارد و نیز وی از مطالب مورد جستجویی که مرجع آنها را پیدا نکرده است،یاد میکند و بدین ترتیب در روند تحقیق و تصحیح از نیافتههای خویش نیز خبر میدهد،که این امر به محقق دیگر کمک میکند تا در مصادر دیگری به دنبال مطلوب باشد و همچنین بر حس اعتماد خواننده میافزاید22.
لطائف الاعلام،تصحیح و تحقیق سعید عبد الفتاح،اختلافات فراوانی با چاپ حاضر دارد که برخی از آنها به طور کلی عبارتند از: 1)اختلاف در اسامی اصطلاحات-مثال:اصطلاح 354 چاپ تهران با نام«ثالث مراتب التمکین»آمده اما در تصحیح عبد الفتاح«ثبات القلب فی التقلب»ذکر شده است."