خلاصه ماشینی:
"بنیادهستسازی چنین محیط زیستپذیری نیازمند تلفیقعواملی چون حملونقل و برنامهریزی بهرهوریزمین برای تضمین توسعه شهری متناسب با نیازهایانسانی،بهرهمند از دسترسی فراوان به وسایل نقلیهعمومی و تسهیلات ترابری غیر موتوری و درهمان حال دسترسی مناسب به خودرو شخصیاست.
برآینداین معضل تنزل جایگاه نظام حملونقل عمومی واز میان رفتن محیط مناسب برای عابران پیاده است،تا آنجا که امروزه در عمل وسائل غیر موتوری حملو نقل وسائلی غیر کارآمد محسوب میشوند.
این شهرسازینوین بیشتر بر توسعه استفاده مختلط از محیطهایشهری با توجه کانونی به تشویق و تقویت عبورو مرور بر پایه ترابری غیر موتوری متمرکز است.
در بسیاری از شهرهابرنامهها بر ایجادتسهیلات برای ترابریخودروها متمرکز بودهکه سبب از میان رفتنمحیط زیست برایعابران پیاده است بر این اساس نیاز به نظامهای ترابری که رشتههایگزینهای وسائل نقلیه را افزایش دهند آشکار میشود.
برای ایجاد انواع محیطهای شهری که پشتیبانحملونقل عمومی و استفاده از شیوههایغیر موتوری حملونقل باشند،نیاز است تا سه عاملمهم تقویت گردند:تراکم،استفاده درست از زمینو ایجاد محیط مناسب برای عابران پیاده.
برای اینکه اقدامات برایتسهیل حملونقل کارایی لازم را داشتهباشد و از وسایل غیر موتوری استفاده شود،بسیار ضروری است که محیطی مناسب برایعابران پیاده ایجاد شود تا مردم میل و رغبتکافی برای پیادهروی داشته باشند.
اگر محیطشهری به گونهای باشد که مردم را نسبت بهپیادهروی دلسرد کند،آنها از وسائل نقلیهعمومی هم استفاده نخواهند کرد،چرا کهتمامی سفرها با وسایل نقلیه عمومی عنصریاز پیاده رفتن را در خود دارند.
بخشی از راهکارهاشامل برنامهریزی حملونقل منسجمی میشدکه استفاده مناسب از زمین و برنامهریزینقلیه را برای ایجاد یک محیط شهری باسطوح عالی دسترسپذیری تضمین میکرد."