چکیده:
دانش زبانی در زمینهء ساختار و ریشهشناسی،واژه،واجد تمامی ویژگیهایی است که روانشناسان آموزش از آن بهعنوان«فراگیری معنادار»یاد کردهاند.علاوه بر این، در محدودهء فراگیری زبان خارجی؛محققان به دنبال یافتن بهترین شیوهء تدریس برای این گروه از فراگیراناند.بر این اساس،پژوهشی بر روی گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران که در یک نیم سال،درس عمومی انگلیسی را میگذراندند،انجام شد و با اعمال شیوههای آمار و نمرات دانشجویان،این نتیجه به دست آمد که یک آموزش معنادار در زمینهء تجزیه و تحلیل واژهها میتواند کمک شایانی به یادگیری و افزایش واژگان دانشجویان در وهلهء اول و بالا بردن دانش دستوری آنها در مرحله بعدی باشد.
خلاصه ماشینی:
"افزایش واژگان دانشجویان در وهلهء اول و بالا بردن دانش دستوری آنها در مرحله
تجربه در آموزش زبان دوم نشان داده است که یکی از مشکلات دانشجویان در فرایند
ریشهشناسی و تحلیل ساخت واژه بر یادگیری و افزایش واژگان و توانایی دستوری دانشجویانی
در این زمینه،و نیز فرایندهای واژهسازی مورد بررسی قرار گرفته و سپس روش کار؛تجزیه
در این پژوهش،سعی شده است که پرسشهای زیر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
یادگیری واژه عنوان میکنند،موضوع مورد بحث آنها شیوهء خواندن کتابهای درسی است و
است که زبانآموز ساختار بسیاری از واژههای انگلیسی را درک کند که اساس این کار،
معانی واژههای ناآشنا پرداخت که این کار برای افزایش واژگان و کسب مهارت خواندن و درک
آگاهی از ریشهء یک واژه جدید،پلی برای رسیدن به درک بهتر معنی و مفهوم آن واژه است.
برای نشان دادن همسانی دو گروه فوق میانگین نمرات خام زبان انگلیسی آنها در امتحان
(2)- null hypothesis 1)آگاهی از دانش ساخت واژه کمکی به یادگیری و افزایش واژگان دانشجویان
2)ارتباطی میان آگاهی دانشجویان از دانش ساخت واژه و توانش آنها در شناخت
واژه بر درک حدود معنایی واژه توسط فراگیران را مورد آزمایش قرار داده است.
صحیح آن از نظر دستوری را مورد آزمایش قرار داده است.
آزمایش قرار گرفتند که نتایج آن در جدول 4 ارائه شده است.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان داده که یک آموزش معنادار در زمینهء تجزیه و تحلیل
مرتبط با زبان انگلیسی و غیره)قرار گیرد تا ضمن ایجاد شوق و انگیزهء بیشتر آنها را به سوی"