خلاصه ماشینی:
"در دیدگاه علمشناسی به نقش و منزلت مفهوم فرصت و فرصتجویی در کارآفرینی به عنوان یک رشته علمی توجه میشود و از این منظر سئوالاتی مطرح میشود:آیا کارآفرینی یک رشته علمی است و میتوانیم آن را در دانشگاهها و نهادهای آموزشی و پژوهشی نشر دهیم؟اگر کارآفرینی یک رشته علمی است،دغدغه،کنجکاوی اصلی و یا موضوع آن چیست که سایر رشتههای علمی موجود نتوانستهاند به آن توجه کنند و آن را حل و فصل نمایند و به همین خاطر یک رشته فکری و کاربردی به نام کارآفرینی برای توجه و حل و فصل آن دغدغه و کنجکاوی اصلی به وجود آمده است؟این نوع نگاه به ما کمک میکند تا منزلت فرصت و فرصتجویی را در رشته علمی کارآفرینی مورد توجه و بحث قرار دهیم.
مردم معمولا براساس ارزشهای مورد انتظار1خود در بهرهبرداری از فرصتها درگیر میشوند،اولا چه عوامل بر تعیین میزان ارزشهای مورد انتظار افراد و سازمانها مؤثر هستند و ثانیا مردم و سازمانهای کشورمان ارزشهای مورد انتظار خود جهت مشارکت در تشخیص و بهرهبرداری از فرصتها را چگونه مورد توجه قرار میدهند؟یا به بیانی دیگر برای مردم چه مهم و بااهمیت است تا در بهرهبرداری از فرصت ها مشارکت داشته باشند؟ 5.
smroF seitinutroppO درجه محدودی از نوآوری،کانون توجه نظریه کشف و لزوم توسعه خلاقیتها و نوآوریهای بنیادین و فراسوی وضع موجود حرکت کردن و بها دادن و ارزش قائل شدن برای انسانهای نوآور و توسعه صنایع پیشرفته مبتنی برنوآوری میباشد،حال در کشور چگونه و در چه حوزهها و بخشها،به پیامها و سیاستهای منبعث از هریک از این نظریهها توجه کنیم؟ 5-جمعبندی و نتیجهگیری فرصتهای نوآورانه از جایگاه و منزلتی رفیع در علم کارآفرینی و کنشهای کارآفرینانه برخوردار هستند."