خلاصه ماشینی:
"(سعیدی،1383:73) جوانان و نوجوانان در مرکز خرید بوستان مصاحبهها نشان میدهد که جوانان و نوجوانان به عنوان گونه غالب در این مرکز بیشتر به مصرف فراغتی این فضا میپردازند و به نوعی خریدار تفریحیاند که برای ملاقات و دیدن دوستان، لذت از خرید،استفاده از غذاخوریها،گشتوگذار در مرکز خرید همراه با دیگران،استفاده از سالنهای بازی و گذران وقت به این مراکز میآیند-حتی کسانی که قصد خرید اقتصادی دارند هم به جنبههای فراغتی آن بیتوجه نیستند.
چانهزنی با مغازهداران،امتحان کردن کالاها بدون اجبار به خرید و غیره عمل خرید جوانان را به عملی تفریحی تبدیل میکند؛به طوری که خریدارانی که در حال خارج شدن از این مرکزند،غالبا بدون کیسههایی که نشاندهندۀ خرید کالا باشد دیده میشوند و اکثر این جوانان در بالای راهپله(دید زدن مردم)،کافیشاپها،کافینتها،سکوهای جلوی درب ورودی،نزدیک غذاخوریها و صندلیهای راهروها دیده میشوند که این امر نشاندهنده گذران بیشتر وقت و خرید تفریحی آنهاست-خود این مراکز با طراحی ویژه و ویژگیهایی که مطرح شد،به مرکز خرید تفریحی یا فراغتی تبدیل شدهاند.
7-خریداران کوپنی:ویژگی این نوع از خریداران در ادبیات غرب این گونه بیان شده است که اکثرا خریدشان را به زمان داشتن بن موکول میکنند و بسیار به بن یا کوپن برای خرید کالا اهمیت میدهند،ولی مصاحبهشوندگان پاساژ بوستان،خرید با بن را بیشتر مختص به خرید از فروشگاههای زنجیرهای و یا سوپرمارکتها میدانستند و عدهای اظهار میکردند دوست دارند بارها دیگران را برای خرید کالا به مرکز خرید مورد نظرشان دعوت کنند."