خلاصه ماشینی:
"لذا مقالۀ حاضر به دنبال بررسی نظامآموزش مدیران دولتی و چگونگی ارتباط آن با اثربخشی سازمان،موارد زیر را موردبررسی و مطالعه قرار میدهد: 1-نظام آموزشی کارکنان دولت 2-فرآیند آموزش نیروی انسانی3-اثربخشی سازمانی 4-صلاحیتهای لازم مدیران &%01822EDMG018G% 5-تحقیق در مورد نظام آموزشی کارکنان دولت و اثربخشی آن در سازمان6-تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق 7-نتیجهگیری و پیشنهاد 1-نظام آموزشی کارکنان دولت قبل از پیدایش نهضت مدیریت علمی در قرن نوزدهم و ظهور سازمانهای دولتیبزرگ،مسألۀ آموزش کارکنان چندان مورد توجه نبوده است،ولی با ایجاد و توسعۀبوروکراسی در قرن بیستم،آموزش کارکنان به عنوان یکی از اصول کلی و غیر قابلاجتناب مدیریت تجلی کرده است،به طوری که امروزه تهیه،تنظیم و اجرای برنامههایآموزش کارکنان یکی از وظایف اساسی سازمان به شمار میرود.
با توجه به مطالب فوق الذکر نگارندگان تحقیق میدانی در خصوص چگونگی ارتباطنظام آموزشی کارکنان دولت(مدیران)و اثربخشی بر مبنای مدل کوئین به عمل آوردهاندکه خلاصه و نتایج تحقیق به شرح صفحۀ بعد ارائه میگردد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) 5-بررسی نظام آموزشی کارکنان دولت و اثربخشی سازمانالف-اهداف تحقیق از آنجایی که نظام اداری کشورها در حال گسترش است و با گذشت زمان بر دامنۀفعالیتها و نقشهای آنها افزوده میگردد و سرشت این کارها از پیچیدگی فراوانیبرخوردار میباشد لذا تصمیمگیریهای آنها(مدیران نظام اداری)نیاز به دانش،بینش ومهارت بالایی دارد.
تا آموزشها بهاثربخشی سازمان منجر شوند لذا چگونگی ارتباط نظام آموزش مدیران و اثربخشیسازمان در قالب یک مدل اقتضایی به شرح زیر و براساس نتایج تحقیق پیشنهاد میگرددو مدیران سازمانها اعم از نظامی و غیر نظامی متناسب با معیارهای اثربخشی سازمانخود میتوانند از این مدل استفاده نمایند: (به تصویر صفحه مراجعه شود) فهرست منابع و مأخذ: {E1-ابیلی،خدایار،آموزش و بهسازی نیروی انسانی،مجموعۀ مقالات سمینار نقشنیروی انسانی در توسعۀ صنعت،1376."