خلاصه ماشینی:
علاوه بر این مبانی نظری رهبری را برای توضیح نقشرهبری-نه فناوری-به عنوان عاملی اساسی در موفقیت دورکاری مطرح نموده است.
بنابرایندر حالیکه ممکن است در بسیاری از موارد کار از راه دور )gnitummoceleT( یادورکاری منحصرا به خاطرت مزیتهای انعطافپذیری آن استفاده شوند،اغلب سازمانها وافراد موفق،دورکاری را در درجه اول و اغلب به عنوان یک مزیت رقابتی اجرا نمودهاند.
در این مقاله،دورکاری برخلاف کار از راه دور،به عنوان محرکی برایرقابت سازمانی و انعطافپذیری لازم برای کارکنان و تیم درنظر گرفته شده است.
به این ترتیب،در حالیکه ممکن است در بسیاری از موارد کار ازراه دور یا دورکاری منحصرا به خاطر مزیتهایانعطافپذیری آن استفاده شوند،اغلب سازمانها وافراد موفق،دورکاری را در درجه اول و اغلب بهعنوان یک مزیت رقابتی پذیرفتهاند.
به عنوان مثال،چگونه یک رهبر میتواند هنگامی که اعضای تیمدر مقاطع زمانی مختلف پراکنده هستند،مدیریتاز طریق قدم زدن در اطراف را اعمال نماید؟یکیاز تحلیلگران منابع انسانی به طور غیر مستقیم به اینطرز فکر خاص در توضیح اینکه چرا دورکاری درسازمان او شکست خورده اشاره کرده است:«ماخط مشی کار از راه دور را تدوین و به کارمندانمانامکان انتخاب دورکاری را دادیم،اما به سختیکسی از آن بهره میبرد.
جذب و انتخاب سازمانهایی که دورکاری را به کار بستهاندانرژی و هزینه زیادی را برای جذب و انتخابدورکاران و رهبران آنها صرف میکنند.
حمایت اجتماعی یکی دیگر از ویژگیهای قابل توصیف رهبرانتاثیرگذار در دورکاری و خط مشیهای منابعانسانی که از این رهبران حمایت میکنند،ایناست که آنها تلاش و منابع زیادی را برای ایجادحس وحدت و حمایت اجتماعی در تیم خود بکارمیگرفتند.
با این حال یکی از مهمترین پیشبینی کنندههایموفقیت دورکاری نتیجه محوری است.