خلاصه ماشینی:
"این کتابها فرصت تفکر تحلیلی و منطقی به خوانندگان خود میدهندو ابزاری هستند که خواننده را برای کسب دانش و شناخت یاری میکنند.
این کتابها مطالعهی انتقادی و مهارتهای فکریرا به مخاطبان میآموزند و آنها با خواندن موضوع واحدی که نویسندگان مختلف دربارهی آن نوشتهاند و مقایسهی کتابهابا هم،وسیلهای برای سنجش بیطرفی و دانش نویسندگان پیدا میکنند.
این کتابها به مخاطبان خود شناخت علمی از طبیعت و پدیدههای مربوط به آن میدهندو آنها را با علم به عنوان میراث عظیم فکر و کار انسان که در مالکیت فرد یا قوم و ملت خاصی نیست،آشنا میکنند وخوانندگان خود را با کاربردهای سازنده و مخرب علم آشنا کرده و به آنها میآموزند که علم پدیدهای اجتماعی است.
آنها برای پیدا کردن پرسشهای خود،علاوه بر تجربههای شخصی،از کتابهایعلمی استفاده میکنند و به همین دلیل آنها باید بتوانند در خواندن کتابها مستقل عمل کرده و نیازی به همراهی آموزگاریا پدر و مادر نداشته باشند.
معیارهای ارزشیابی کتابهای علمی -مطالب مطرح شده در کتاب باید درست،دقیق و مستند باشد.
هدف کتاب علمی،آموزش و انتقال تجربه است،ولی چه بهتر که این آموزش پرکشش و دارای قالبی جذابباشد و در صورت استفاده از روشهای هنرمندانه،آسیبی به درستی متن وارد نشده باشد.
در هر صورت،کتاب باید دایرهی واژگان مورد استفادهی خواننده را افزایش دهد و از علایمدستوری به درستی استفاده کرده باشد و از ساده کردن بیش از حد متن که ممکن است باعث برداشتهای نادرست شود،بپرهیزد."