خلاصه ماشینی:
"بررسی رابطه شیوه مدیریت موجود(عاملیت/خادمیت) با میزان رضایت مشتریان و کارکنان مورد مطالعه: بانک کشاورزی استان لرستان مهدی دیپیر* دکتر حسین مهرداد** چکیده {IBنقش مدیر،هدایت،رهبری و ارائه خدمت است.
حال با توجه به مطالب بیان شده در بالا سؤالات اساسی که مطرح میشوند عبارتند از: 1-شیوه مدیریت موجود در شعب بانک کشاورزی استان لرستان چیست؟ 2-آیا بین این شیوه مدیریت و میزان رضایتمندی کارکنان و مشتریان رابطه معنیدار مثبتی وجود دارد یا خیر؟ لذا این تحقیق به منظور پاسخگویی به این سؤالات طرحی شده و به اجرا در میآید و در صورت نیاز راهکارهایی برای بهبود شرایط موجود ارائه خواهد داد.
جهت آزمون فرضیه پنجم از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده که نشان میدهد بین شیوه مدیریت موجود و میزان رضایت کارکنان شعب بانک کشاورزی استان لرستان رابطۀ معناداری وجود ندارد.
5-با توجه به نتیجه مربوط به فرض پنجم بین شیوه مدیریت موجود و میزان رضایت کارکنان شعب بانک کشاورزی استان لرستان رابطۀ معناداری وجود ندارد و از طرفی با توجه به اینکه شیوه موجود رضایتمندی مشتریان را به دنبال دارد،مدیران و مسئولان شعب بانک کشاورزی استان لرستان باید با انجام تحقیق و بررسیهای دقیق دلایل عدم رضایتمندی کارکنان را شناسایی کرده و نسبت به برطرف نمودن موانع و مشکلات موجود اقدامات مقتضی را انجام دهند در غیر ین صورت ممکن است در آینده سازمان مذکور با مشکلات جدی مواجه شود (با توجه به اینکه بر اساس فرض سوم نیز میزان رضایتمندی کارکنان در مؤلفههای ارتقاء و پرداخت نیز پایینتر از حد متوسط برآورد شده است)."