چکیده:
این مقاله در هشت فراز.به نبیین مدایزیت و رهبری افکار عمومی پرداخته
است. ابتدا تعریفی از افکار عمومی ارائه نموده است و سپس تاریخچه و نحوه
مطرح شدن آن را در طول تاریخ مورد بررس یقرار داده است. در تبیین ماهیت آن
آمده است که «تجمیع افکار فردی شاید بطور انفرادی فاقد ارزش باشد ولی
د رکل و با قضاوت جمعی به عظیم و تاثی رگذار تبذیل م یگردد» در بخش
چهارم و پنجم شرایط ایجاد و شک لگیری افکار عمومی با مثالی از موضوع
هدفمندی یارانهها د رکشور تشریح گردیده است و در ادامه در بخش ششم
مدیریت افکارعمومی در قالب نئوری انتقال دومرحلهای اطلاعات ثبیین شده
است. به منظور توضیح شرایط اث رگذاری نقش تبلیغات در دست مدیران فرهنگی
که ا زآن بعنوان ابزاری برای تغییر در افکار عمومی بهره م یگیرنده مسئله تبلیغات
و رساانهها مورد واکاوی قرا رگرفته است. در نهایت به نقش رهبری افکار عمومی
پرداحته و کا رکردهاء وظایف وانواع رهبران برشماری شده و در ادامه انواع
مخاطمان رهبران نیز معرفی شدهاند. در اننهای مقاله غالب مردم ایران اسلامی را
پیرو مستقیم و غیر مستقیم آموزه ها و رهبران دینی معرفی نموده است و موفق ترین نوع رهبری افکار عمومی را رهبری مقام عظمای ولایت نام برده است
This article explains in eight over management and leadership of public opinion has been discussed. First، a definition of public offers and then raising its History historically has been studied. In explaining its nature: "the aggregate personal opinion may be worthless، but individually and judge a collective total force becomes huge and influential". The fourth & fifth sector explain created conditions shaping public opinion with an example of the subject country targeted subsidies described has continued and in the sixth sector management of public opinion considers the theory of two-phased transfer information's representation. In order to explain the role of advertising in terms of the investment roles in the hand of the cultural managers as a tool of changing in public opinion & interest، the issue of media and propaganda has been analyzed. At the end of the article، most of the dominant Islamic Iranian people introduced as direct and indirect pursuant of religious leaders and believe the most successful kind of public opinion's leadership is the leadership of supreme leader.