Skip to main content
فهرست مقالات

میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی صنعت نفت تهران

نویسنده:

ISC (5 صفحه - از 71 تا 75)

کلیدواژه ها :

رضایتمندی ،مراجعان ،مراکز اطلاع رسانی صنعت نفت ،مراکز اطلاع‌‌رسانی صنعت نفت

کلید واژه های ماشینی : مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع ، اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، مراکز اطلاع‌رسانی صنعت‌نفت تهران ، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ، کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی صنعت‌نفت ، اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران ، خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی ، رضایت ، رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه ، مراکز اطلاع‌رسانی

هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی صنعت نفت تهران (شامل مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کتابخانه پژوهشگاه صنعت نفت) می‌باشد. روش پژوهش، پیمایشی از نوع توصیفی است و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامة محقق‌ساخته استفاده شده. جامعة مورد مطالعه شامل 6250 نفر عضو مراکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه می‌باشند. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار «اس‌پی‌اس‌اس»، برای جلوگیری از پراکندگی پاسخ‌های مختلف از توزیع فراوانی، و به منظور سنجش عوامل موثر و معناداربودن ارتباط عوامل مختلف با رضایت مراجعان از آزمون دوجمله‌ای استفاده شده است و در آخر هم عوامل جانبی به‌منظور مشخص‌کردن نسبت رضایت مراجعان زن و مرد، نسبت رضایت مراجعان با مدارک مختلف، و نسبت رضایت مراجعان سه مرکز موردمطالعه، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که میزان رضایت از مراکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه در سطح خوبی (73درصد) قرار دارد و بیشترین رضایت (78درصد) به رفتار و توان کتابداران و کمترین رضایت (67درصد) از منابع بخش مرجع می‌باشد.

خلاصه ماشینی:

"ir نمایه می شود) شماره نشریه: 26 _ شماره دوم، جلد 7 پدیدآور: دکتر جعفر مهراد، محمدعلی جهانیان مترجم: چکیده هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه و مراکز اطلاع‌رسانی صنعت نفت تهران (شامل مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کتابخانه پژوهشگاه صنعت نفت) می‌باشد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که میزان رضایت از مراکز اطلاع‌رسانی و کتابخانه در سطح خوبی (73درصد) قرار دارد و بیشترین رضایت (78درصد) به رفتار و توان کتابداران و کمترین رضایت (67درصد) از منابع بخش مرجع می‌باشد. در این تحقیق، میزان رضایت مراجعان از خدمات اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌های صنعت نفت تهران ـ مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، کتابخانة پژوهشگاه صنعت نفت ـ با نظرخواهی از مدیران و استفاده‌کنندگان از طریق پرسشنامه، مورد بررسی قرار گرفته است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.