خلاصه ماشینی:
عناصری که با تحرک حواس،پیامهای بصری را انتقال میدهند و این مهارت ابتدایی طراح در استفاده از نقشمایهها،سطوح،خطوط،علائم، رنگها و فرمهای مختلف و تشخیص صحیح تعادل،تناسب و بیان عناصر است که در کنار هم شکلگیری موفقیتآمیز یکاثر تبلیغاتی را تعیین میکند.
مقالهی حاضر با در نظر داشتن اهداف زیر تنظیم شده است: -تعریف تبلیغات و روشهای آن -معرفی عناصر بصری چون نقطه،خط،سطح و رنگ به عنوان عناصر اولیه و سازنده یکپیام بصری در تبلیغات -شناسایی ارتباط بین تبلیغات و علم روانشناسی -شناخت خصوصیات روانی عناصر بصری در تبلیغاتIB} پرسشهای تحقیق: -تبلیغات چیست و چهروشی دارد؟ -عناصر بصری کدامند و در تبلیغات دارای چه جایگاهی هستند؟ -چه ارتباطی بین تبلیغات و علم روانشناسی وجود دارد؟ -روانشناسی عناصر بصری چه تأثیری بر تبلیغات دارد؟ روش تحقیق: این تحقیق از نوع توصیفی،تحلیلیبوده و گردآوری اطلاعات به روش کتابخانهای و میدانی صورت گرفته است.
در این مقاله ضمن بررسی تبلیغات و روشهای آن،رابطه و تأثیر علم روانشناسی بر تبلیغات نیز مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و سعیشده عناصر بصری همراه با خصوصیات روانی آنها،به عنوان عوامل مؤثر در انتقال پیام بصری در تبلیغات مورد بررسی قرار گیرد.
مثلا"اگر دوازدهشنوده هرکدام یکی از نتهای یک آهنگ کوتاه را شنوند،با کسی که تمام نتها را شنیده است،تفاوت دارند و مجموع 12 نفر میتوانند با آن یکنفر برابر نمایند6 عناصر بصری در تبلیغات تبلیغات در رسالت اصلی خود میخواهد پیامی را از پیامدهند به مخاطبان خودش برساند که این پیام طبعا"بیان یکارزش،یکتفکر و یکایدئولوژی است،محتوایی است که میخواهد به یکمخاطب برسد.