چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی میان یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوری های ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده است . جامعه ی آماری پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گرمساربودند که به تعداد100 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند . برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه ی بسته پاسخ استفاده شد . جهت تجزیه و تحلیل داده ها ، از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی چون آزمون های خی دو و همبستگی اسپیرمن استفاده شد . نتایج نشان داد که با اطمینان 95% بین یادگیری سازمانی و بکارگیری فناوری های ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رابطه ای معنادار وجود داشت و همچنین بین دو متغیر ، همبستگی مستقیم و مثبت وجود داشت .
خلاصه ماشینی:
"جدول شماره ی ( 4 ) خلاصه نتایج آزمون خی دو مربوط به فرضیه ی چهارم پژوهش یادگیری تیمی مجموع مخالف بی تفاوت موافق ICT کم فراوانی مشاهده شده 3 7 3 13 فراوانی مورد انتظار 3/1 5/6 2/5 13 متوسط فراوانی مشاهده شده 7 39 20 66 فراوانی مورد انتظار 6/6 33 4/26 66 زیاد فراوانی مشاهده شده 0 4 17 21 فراوانی مورد انتظار 1/2 5/10 4/8 21 مجموع فراوانی مشاهده شده 10 50 40 100 فراوانی مورد انتظار 10 50 4/40 100 X2=78/20 Df=4 Sig=05/0 همان گونه که در جدول شماره ی 4، دیده می شود ، خی دو محاسبه شده (788/20 ) با درجه ی آزادی ( 4 ) و در سطح معناداری (05/0) از خی دو بحرانی جدول ( 488/9) بزرگتر است ، بنابراین فرض صفر که بر عدم وجود تفاوت بین فراوانی مشاهده شده و فراوانی مورد انتظار تاکید می کند ، رد می شود و نتیجه می گیریم که بین یادگیری تیمی و بکارگیری فناوری های ارتباطات و اطلاعات ( ICT ) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار رابطه ای معنادار وجود دارد ."