چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی میان میزان آمادگی دبیران جهت اجرای مدیریت کیفیت فراگیر با فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدیران متوسطه شهر مرودشت بوده است . جامعه ی آماری این پژوهش تمامی دبیران مقطع متوسطه ی شهر مرودشت بوده اند ، روش نمونه گیری به صورت طبقه ای تصادفی بوده و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که حجم نمونه 299 نفر بدست آمد و از این تعداد 108 نفر را دبیران مرد و 191 نفر را دبیران زن تشکیل داده اند . جهت جمع آوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه های مدیریت کیفیت فراگیر و فرهنگ سازمانی واثربخشی سازمانی استفاده شد . جهت تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده ازروش آماری رگرسیون چند متغیره استفاده شد که نتایج زیر بدست آمد: 1- متغیرهای مدیریت کیفیت فراگیر و فرهنگ سازمانی می توانند اثر بخشی مدیران را پیش بینی کنند. 2- از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر ، ابعاد مشتری مداری ،ارزشیابی ، بهبود مستمر و تصمیم گیری در تعیین فرهنگ سازمانی دبیران نقش دارند. 3- از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر، ابعاد مشتری مداری و ارزشیابی در اثر بخشی مدیران نقش دارند. 4- از ابعاد فرهنگ سازمانی ، ابعاد مشتری مداری ، ارزشیابی ،ابتکار ، هدایت ، هماهنگی و مسئولیت در تعیین اثربخشی مدیران نقش بسزایی دارند.
خلاصه ماشینی:
"جدول3: تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون R Rمجذور F Df1 Df2 سطح معناداری 758/0 616/0 266/78 6 293 000/0 همان گونه که مشاهده می شود ، مقدارF برابر با 266/78 گردیده که این مقدار با درجات آزادی (293،6) در سطح 000/0 معنادار شده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از 05/0 است ، بنابراین نتیجه می گیریم که حداقل یکی از متغیرهای پیش بین (ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر) می توانند متغیر ملاک (فرهنگ سازمانی) را پیش بینی کنند .
جدول 5: تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون R Rمجذور F Df1 Df2 سطح معناداری 785/0 616/0 070/118 4 295 000/0 همان گونه که مشاهده می شود ، مقدار F برابر با 070/118 گردیده که این مقدار با درجات آزادی (4/295) در سطح 000/0 معنادار شده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از 05/0 است ، بنابراین نتیجه می گیریم که حداقل یکی از متغیرهای پیش بین (ابعاد مشتری مداری ، ارزشیابی ،بهبود و تصمیم گیری) می توانند متغیر ملاک (فرهنگ سازمانی) را پیش بینی کنند .
جدول 7: تحلیل واریانس و مشخصه های آماری رگرسیون R Rمجذور F Df1 Df2 سطح معناداری 712/0 507/0 253/50 6 293 000/0 همان گونه که مشاهده می شود مقدار F برابر با 253/50 گردیده که این مقدار با درجات آزادی (293،6) در سطح 000/0 معنادار شده و چون سطح قابل قبول معناداری کمتر از 05/0 است ، بنابراین نتیجه می گیریم که دست کم یکی از متغیرهای پیش بین(ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر)می توانند متغیر ملاک (اثربخشی مدیران) را پیش بینی کنند ."