خلاصه ماشینی:
"با وجود مقالات و تحقیقات گوناگونی که در زمینه آموزش و یادگیری کارآفرینانه و ارائه برنامهها و راه کارهایی جهت بهبود کیفیت و ارتقا فرآیند آموزش کارآفرینی و یادگیری بهتر کارآفرینان صورت گرفته است vesper&Gartner,1997;Leich&Harrison,1999;Heinonen&) (Poikkijoki,2006;Kourilsky,1995;Garavan&O'Cinneide,1994 متاسفانه تاکنون تحقیقی در مورد استفاده از منابع و روشهای یادگیری کارآفرینانه در راستای شناسایی و طراحی فرآیندها و روشهای یاددهی اثربخش در آموزشهای کارآفرینی انجام نشده است.
لذا مسئله پژوهشی متعاقب مطرح میشود:روشهای یاددهی اثربخش جهت پرورش کارآفرینان نوپا در آموزشهای کارآفرینی کدامند؟جهت پاسخ به مسئله پژوهشی فوق،پیشینه پژوهش شامل:نقدهای وارد شده بر روند آموزش کارآفرینی،شناسایی روشهای نوین یاددهی- یادگیری کارآفرینانه،و شاخصهای اثربخشی و عملکرد یادگیری مرور شد و سپس بر اساس روش تحقیق کیفی و با کمک تکنیک مصاحبه نیمه ساختار یافته،اطلاعات لازم جمعآوری و تحلیل گردید.
پیشینه پژوهش: نقدهای وارد شده بر روند آموزش کارآفرینی: محققان بسیاری در مورد آموزش کارآفرینی و روشهای یادگیری آن،مطالعه کرده و مقالاتی ارائه دادهاند که از آن جمله میتوان به Sexton and Bowman,1984;Hills,1988;McMullan and Long,1990; Vesper and Gartner,1997;Fiet,2000a,b;Katz,2003;Kirby,2004; Be'chard and Gre'goire,2005a;Kuratko,2005;Solomon,2007; Pittway and Cope,2007;Clarke,2009 ،اشاره نمود Fayolle and (Gailly,2008 .
در ادامه جهت وضوح بخشی بیشتر به روند کدگذاری دادهها برای هر یک از سه بخش عنوان شده،مصادیقی از گامهای مختلف کدگذاری برای دستهبندیهای مصاحبهها آورده شده است: *بخش اول:شناسایی روشهای یاددهی مرتبط با منابع چهارگانه یادگیری جهت پرورش کارآفرینان نوپا در این بخش از پژوهش به بررسی روشهای یاددهی مورد استفاده در دانشگاهها و موسسات کارآفرینی که مدرسان و مدیران در مصاحبههای خود به آن اشاره کردهاند پرداخته میشود."