خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود)معمولا در ایام امتحانات وارزشیابیها توصیههای فراوانی ازطرف ما معلمان به دانشآموزان وبعضا اولیای ایشان میشود که اکثرابه صورت کلیشهای و برپایۀ مضامینیاز این قبیل است: توجه به تغذیۀ مناسب(صبحانۀمقوی،ناهار سالم،شام سبک،نوعمواد مصرفی و...
نجمه شکوهینیا (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود)اما گاهی توجه بیش از حد به اینقبیل مسائل باعث میشود فراموشکنیم خودمان،به عنوان معلم،یکی ازرئوس مثلث عوامل مؤثر در موفقیتدانشآموزان در امتحانات هستیم: در این نوشتار که برداشتی آزاد ازنظرات و تجربههای خود و برخیمعلمان با تجربه است،قصد دارمنکتههایی را با همکارانی در میان بگذارمکه میخواهند بهترین جلسۀ ارزشیابیو امتحان را برای دانشآموزانشانبرگزار کنند: رقابت ناسالم ایجاد رقابتهای ناسالم و تأکیدبیش از اندازه بر نمره به جای توجهبه تواناییهای فردی هر دانشآموزباعث میشود برداشتی غیرمنطقی ازامتحان در ذهن وی به وجود بیاید."