چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خانوادهف مدرسه، الگوهای تربیتی و امنیت اجتماعی بود. به منظور دستیابی به این هدف، از جامعه آماری دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان شهر کرد تعداد 200 نفر از پسران و دختران به عنوان گروه نمونه و به صورت تصادفی برای پاسخ گویی به ابزارهای پژوهش انتخاب شدند. در مرحله اول تعداد 52 سوال طراحی و پس از سنجش روایی و پایایی سوالات تعدادی از سوالات حذف و تعداد 30 سوال انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان و گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که بین زیر مقیاسهای خانوادهف مدرسه، الگوهای تربیتی و امنیت اجتماعی رابطه معنا دار وجود دارد (p<0/05)
The present survey aims at examining the relationship between family,
school, training patterns and societal security. To achieve this objective, a statistical
community (N=200) pupils (boys and girls) were randomly in «Share-
Kord» selected to respond to the survey tools.
At the first stage, 52 questions designed and after assessing their reliability
and stability and screening the questions, some questions omitted and 30 selected.
The data was analyzed through using Pearson’s correlation coefficient
and simultaneous regression, gradually. The findings indicate that there is a
significant relationship between subscales: family, school, training patterns
and societal security (P<0.05).
خلاصه ماشینی:
"وجود کودکان و نوجوانان به گلی شباهت دارد که دو باغبان آن را آبیاری میکند همانطور که عدم هماهنگی در رسیدگی به یک گلدان موجب پژمردگی گل میشود؛ناهماهنگی والدین و مربیان نیز موجب پژمردگی گلهای فطرت این قشر میشود(استادانطرح جامع آموزش خانواده،1377:188) لذا ضرورت بررسی همه عوامل تاثیرگذار که میتواند ارتباط بین امنیت اجتماعی،بعنوانراهبردیترین اصل در جامعه را با مولفههای مهمی چون خانواده و مدرسه مشخص نمایداز اصلیترین وظایف پژوهشگران و موسسات فرهنگی است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)دادههای جدول شماره(3)نشان میدهد با توجه به نقش خانواده در امنیت اجتماعی،بالاترین میانگین پاسخها مربوط به گزینه سختگیری والدین نسبت به فرزندان و اشکالدر شخصیت آنان با(4/08- X( و گزینه وجود افراد با شخصیت مشکلدار مخل امنیتاجتماعی است با(3/81- X( بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس اطلاعات جدول شماره(4)میتوان استنباط کرد که در رابطه با نقش مدرسهو امنیت اجتماعی بالاترین میانگین پاسخها،مربوط به گزینه استفاده از افرادی مرتبط باامنیت اجتماعی در امر آموزش با(3/74- X( و گزینه بیان مشکلات و اختلافات ناشی ازعدم امنیت اجتماعی برای دانشآموزان با میانگین(3/65- X( بوده و کمترین میانگینپاسخها مربوط به گزینه عدم توجه صحیح اولیای مدرسه به اوقات فراغت دانشآموزان با(3/37- X( و گزینه عدم توجه به وضعیت تحصیلی دانشآموزان توسط مسئولین مدرسه بامیانگین(3/34- X( میباشد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)با توجه به اطلاعات جدول خی دو مشاهده شده در سطح /05 ?<p معنادار است یعنیتفاوت بین فراوانی پاسخها معنادار است پس بین نقش مدرسه و امنیت اجتماعی رابطه معناداروجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اطلاعات جدول خی دو مشاهده شده در سطح/05 ?<p معنادار است پسبین نقش الگوهای تربیتی و امنیت اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد."