خلاصه ماشینی:
برای مثال، برنامههای درسی از دبیران این رشته انتظار دارند، در کلاس از روشهای فعال آموزش جغرافیا استفاده کنند تا یادگیری پایدارتر و ماندگارتر شود، در حالی که اینگونه روشها نیازمند ابزارها، فضاهای آموزشی یا خروج از کلاس درس و حضور در طبیعت یا محیط مصنوع است.
اما توقعات ما از شما چیست که بابی تازه از آموزش جغرافیا را به روی شما و دانشآموزانتان باز میکند؟ ما گمان میبریم که اگر وسایل سفر مهیا باشد، معلمان جغرافیا از هر فرصتی سود میجویند تا در محیط حضور یابند و آن را از نزدیک لمس کنند و از آن بیاموزند.
گمان ما بر آن است که معلمان و دبیران جغرافیا فعالانه در این محیطها حضور مییابند و علاوه بر مشاهدة اولیه، مسائلی را در محیط کشف میکنند و علاوه بر پژوهش دربارة آنها، در کلاسهای درس خود از این مشاهدات بهعنوان ابزار یا شواهدی بر مباحث مطرح شده در سرفصلهای درسی جغرافیا بهره میگیرند.