چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان برخورداری تفکر استراتژیک مدیران گروه های آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه10 انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 128 نفر بود و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جرسی 96 نفر برآورد گردید و نمونه با استفاده از روش تصادفی ساده انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ 95/0 بدست آمد. داده های تحقیق بر اساس آزمون t و F مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که دانش و اطلاعات برنامه ریزی استراتژیک مدیران گروه های آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 10 در حد بسیار بالایی است. افزون بر این تحقیق نشان داد که بین میزان برخورداری از دانش و آگاهی برنامه ریزی استراتژیک مدیران گروه های آموزشی منطقه 10 بر اساس مدرک تحصیلی و تفکیک دانشکده ها تفاوت معناداری وجود دارد. ولی بین میزان دانش و آگاهی برنامه ریزی استراتژیک مدیران گروه های آموزشی بر اساس مرتبه علمی و جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد.
خلاصه ماشینی:
"یافتهها سوال اول:آیا بین میزان برخورداری از برنامهریزی استراتژیک و مرتبه علمی مدیران گروههایآموزشی(مربیان و استادیاران)دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 10 تفاوت معناداری وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)در این سوال دانش و اطلاعات برنامهریزی استراتژیک با توجه به مرتبه علمی مدیران گروههایآموزشی براساس آزمون u من ویتنی مورد بررسی قرار گرفته است.
سوال دوم:آیا بین میزان دانش و آگاهی برنامهریزی استراتژیکی مدیران گروههای آموزشیدانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 10 به تفکیک دانشکدهها(علوم انسانی،علوم پایه،فنی و مهندسیو کشاورزی)تفاوت معناداری وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)سوال دوم تحقیق به بررسی وضعیت دانش و آگاهی برنامهریزی استراتژیک مدیران گروههای آموزشی بهتفکیک دانشکده میپردازد.
سوال سوم:آیا بین میزان دانش و آگاهی برنامهریزی استراتژیک مدیران گروههای آموزشیدانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 10 به تفکیک مقطع تحصیلی(ارشد و دکتری)تفاوت معناداریوجود دارد؟ &%01820GARG018G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)سوال سوم تحقیق به مقایسه میزان دانش و اطلاعات برنامهریزی استراتژیک مدیران گروههایآموزشی براساس مقاطع تحصیلی میپردازد که برای پاسخگویی و تحلیل دادهها از آزمون منویتنی استفاده شده است.
سوال چهارم:آیا بین میزان دانش و آگاهی برنامهریزی استراتژیک مدیران گروههای آموزشیدانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 10 به تفکیک جنسیت(مرد و زن)تفاوت معناداری وجود دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)سوال چهارم تحقیق میزان دانش و اطلاعات برنامهریزی استراتژیک مدیران گروههای آموزشیرا به تفکیک جنسیت مورد بررسی قرار میدهد و برای تحلیل دادهها از آزمون من ویتنی استفاده میکند."