خلاصه ماشینی:
بنابراین، گذشته از مبارزه با حاکمیت موجود، وجود محدودیتهای فراوان برای هنرمندان نیز، به شکوفایی ایدههای جایگزین فراوانی انجامید؛ درمقابل استودیوها، ورکشاپها، مراکز هنری، انتشارات مختلف، و تئاترهایی که تنها به سفیدپوستان تعلق داشت، ورکشاپهای زیرزمینی پوسترسازی و گالریهای تجاریای که از آثار هنرمندان سیاهپوست حمایت میکردند، بهشدت پاگرفتند و این موضوع، دنیای هنر افریقای جنوبی را، به محیطی در حال رشد، در جهت یکتغییر اجتماعی عظیم، بدل کرد.
شاید امروز دیگر تابلوی آقای امباتا، در مقایسه با صدهاتابلوی دیگر موجود در مجموعة هنر افریقا، چندان نیز اثر درخشانی بهشمار نرود، لیکن، اگر این تابلو نبود، موزه بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ اقدام به خرید دههاتابلوی چاپی افریقایی نمیکرد؛ درواقع، این تابلو یادآوری بزرگی برای موزه بود تا بیشتر به آثار افریقایی توجه کند.