چکیده:
در این تحقیق، تاثیر گمنامی بر ب یفرهنگی در کلاس درس مورد بررسی قرار می گیرد. این
مهم نیازمند مطالعه عامل هایی است که به رفتار بد منجر می شود. اکثرا اعتقاد دارند که
بی فرهنگی یک مشکل مهم اجتماعی بوده، به گونه ای که حتی محل کار آنها را نیز در
برگرفته است. اگر چه شواهد اشاره دارند که بی فرهنگی به طور قطع به گمنامی افراد مربوط
است (یعنی هر چه افراد ناشناس تر باشند بی نزاکت تر هستند). اما آمار به مراکز آموزشی
اشاره ای نداشته و هم چنین روشی برای کاهش چنین رفتاری پیدا نشده است. تحقیق ما به
دنبال پاسخ به این سئوال است که آیا سطح بی نزاکتی کلاس در مجموع کلا سها، دانشکده ها
یا اجتماع ناشی از گمنامی افراد است یا خیر؟ براساس مطالعه انجام شده معلوم گردید که
بی فرهنگی و بی مسئولیتی دانشجویان، بیشتر در کلا سهای پرجمعیت (بیش از 40 نفر) و
مراکز آموزشی بزرگ (بیش از 10000 نفر)، و شهر های بزرگ (بیش از 100000 نفر) رخ
می دهند. یافته ها حاکی از آن هستند که بی نزاکتی های کلاسی ممکن است از طریق
برخوردهای بی واسطه، افزایش ارتباطات اجتماعی و پاسخگویی، کاهش یابند.
خلاصه ماشینی:
تحقيق ما به دنبال پاسخ به اين سئوال است که آيا سطح بي نزاکتي کلاس در مجموع کلاس ها، دانشکده ها يا اجتماع ناشي از گمنامي افراد است يا خير؟ براساس مطالعه انجام شده معلوم گرديد که بي فرهنگي و بي مسئوليتي دانشجويان ، بيشتر در کلاس هاي پرجمعيت (بيش از ٤٠ نفر) و مراکز آموزشي بزرگ (بيش از ١٠٠٠٠ نفر)، و شهرهاي بزرگ (بيش از ١٠٠٠٠٠ نفر) رخ مي دهند.
با توجه به تأثير گمنامي بر بي فرهنگي دانشجويان و کاهش يادگيري که از اهداف مهم آموزش در کلاس درس مي باشد، به فرضيه هاي اين تحقيق مي پردازيم .
نتايج ما فرضيه ٣ را تأييد مي کند که سطح بي فرهنگي در مقوله بي مسئوليتي دانشجويان مراکز آموزشي در جوامع بزرگ بيشتر از جوامع کوچک است .
بحث و نتيجه گيري براساس تجزيه و تحليل هاي انجام شده ، کلاس هاي پرجمعيت در مراکز آموزشي بزرگ و شهرهاي بزرگ ، محيط هايي هستند که ممکن است دانشجويان در آن احساس گمنامي نمايند و در نتيجه سطح بي فرهنگي در آنها افزايش يابد.
Calwell تحقيق ، بررسي تأثير گمنامي در جمعيت بر سطح بي فرهنگي در کلاس هاي درس حسابداري است .
نتايج آماري نيز نشان مي دهد که بي فرهنگي در مقوله رفتارهاي بي مسئوليتي بيشتر در کلاس هاي پرجمعيت مراکز آموزشي بزرگ رخ مي دهد.
اين تحقيق ، فقط سطح بي فرهنگي کلاس را در دانشکده هاي حسابداري نشان داده است .
Thoughts on incivility: Student and faculty perceptions of uncivil behavior in nursing education.