خلاصه ماشینی:
"لذا تمامی تولیدکنندگان در آرزوی دستیابی بازارهای بزرگتر و حتی فراتر از مرزهای کشورشان هستندو بدست آوردن بازارهای بین المللی را از افتخارات و پیروزیهای خود و از جمله دلایل پیشرفت موسسات خود میدانند اصولا بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامهریزی و تحقق یک ایده،قیمتگذاری،تبلیغات و توزیع کالا، خدمت یا عقاید و اندیشهها به نحوی که مبادلهای انجام نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضا گردد و در برگیرنده موارد زیر است 1)تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آن 2)طراحی و ساخت یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید 3)تعیین قیمت مناسب برای محصولات 4)توزیع کالا و خدمت در زمان و مکانی که برای متشری مناسب باشد 5)ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم 6)دریافت بازخور از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش 7-نیل به اهداف سازمانی مانند سود و...
بازاریابی بین المللی نیز عبارت است از انجام تمام یا بخشی از فعالیتهای بازاریابی از این سود به آنسوی مرزهای ملی یکی کشور که با توجه به اهمیت بسزایی که برای شرکتها و سازمانها در سراسر جهان پیدا کرده است به عنوان یکی از اجزای مهم بقای سازمانها و حتی کشورها به شمار میرود و جای تعجب نیست که چنین امر حیاتی و با اهمیتی مورد توجه موشکافانه علمای مباحث مدیریتی قرار گیرد.
در مجموع کتاب مورد نظر که مخاطبان اصلی آن دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتههای اقتصاد و مدیریت بازارگانی میباشند مطالب بسیار مفید، کاربردی و جالبی را در مورد بازاریابی بین المللی ارائه میکند که میتواند مورد استفاده مدیران شرکتهای تولیدی و خدماتی که قصد ورود به بازارهای خارجی را دارند نیز قرار گیرد."