چکیده:
هیچ کس نمی تواند عواقب ناشی از وقوع تصادفات را نادیده بگیردد. ایرو واقعرک یاری از تادیردات جامعرة بشردی است کک هد روزه منجد بک زخمی شدن انسانهای زیادی میشود و جان عدهای را نیز می گیردد. سرازمانهرای مسروول همواره سعی در فدهنگسازی و وضع قوانیو جدید بک منظور بابود تصرادفات تدافیاری داشرهکانرد. برک مثابرک یاری از ابزارهای کنهدل تصادفات، با داشهو الگویی مناسب و شایان اعهمراد بردای شریش بینری تصرادفات، مری تروان برا اتاراذ تمایداتی مناسب احهمال وقوع آن را تا حدی بسیار زیراد کراهش داد. در ایرو مهالرک، دادههرای مدبروط برک تصرادفات جادهای کشور در نظد گدفهک شده و یک الگوی ماشیوبددار ششرهیبان برا نردط خطرای اندگانرک بردای دسرهکبنردی آن عدضک خواهد شد کک در آن خطای دسهکبندی در هد یک از دسهکهای موجود با ساید دسهکهرای مهفراوت اسرت. ایرو واقعیت از آنجا نشوت می گیدد کک وجود خطا در شیش بینی تصادف منجد بک جدح با شیش بینی خطرای فروتی مهفراوت است. مزیت روش مذکور توجک بک وخامت خطا در کنار دقت دسهکبندی است. با توجک بک نهایج محاسرباتی و مهایسرک با روش مدسوم ماشیوبددار ششهیان، روش عدضک شده با در نظد گدفهو ندط خطای اندگانک و نامهعادل از لحاظ هزینرة خطای دسهکبندی دارای بدتدی نسبی است؛ بنابدایو با اسهفاده از آن، برک مثابرک الگرویی شریش گویانرک بردای تحییرل اثدگذار بودن عوامل در وقوع تصادفات، قوانینی بک منظور کنهدل ندط تصادفات اسهاداج خواهد شد.
خلاصه ماشینی:
همچنین ، بر اسـاس گزارش های سازمان مذکور در سال ٢٠١٣، تصادفات جاده ای بسـیاری بـه عـابران پیـاده و سرنشینان خودرو مربوط است .
از آنجا که خطای پیش بینی داده های مربوط به تصادفات جرحی کمتر از تصادفات منجر به مرگ است ، در این مقاله برای دسته بندی داده های مربوط به تصادفات جاده ای از الگـوی ماشین بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه استفاده خواهد شد.
بخش های بعدی این مقاله به صورت زیر مرتب شده است : بخش دوم شامل مروری بـر ادبیات موضوع در حوزة تصادفات جاده ای و کاربرد ابزارهای داده کاوی در تحلیل تصـادفات و تعیین عوامل مؤثر رخ دادن آن هاست .
همچنین در برخی از تحقیقات از روش های غیر پارامتریک موجـود در داده کـاوی بـرای تحلیل تصـادفات اسـتفاده شـده اسـت (٢٠٠٦ ,Wang &Chang ).
در این تحقیق نیز، با استفاده از روش ماشین بردار پشتیبان ، عمل دسته بندی بر روی داده ها صورت میگیرد و به منظور بهبود امنیت ترافیـک جـاده ای قـوانینی از نتـایج خروجی پیشنهاد خواهد شد.
با استفاده از روش دسته بندی ماشین بردار پشـتیبان قـوانینی بـه منظـور کاهش نرخ تصادفات استخراج می شود.
نتایج به دست آمده از حل الگوی ماشین بردار پشتیبان با نرخ خطای چندگانه با در نظـر گرفتن مقادیر مختلف برای هزینه های ناشـی از خطـای دسـته بنـدی در جـدول شـمارة (٣) خلاصه شده است .
نتیجه گیری در این مقاله نرخ خطایی چندگانه برای داده های مربوط بـه تصـادفات جـاده ای در نظـر گرفته شده است .
Accident Analysis & Prevention, 51(1), 274291 Evans, L.