Skip to main content
فهرست مقالات

چالش های فرهنگ بیمه

سخنران:

ISC (8 صفحه - از 3 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، فرهنگ، فرهنگ بیمه، صنعتی، صنعت بیمه، عناصر فرهنگی زیرساز کشورمان باورهایی، باور، ژاپن، زیرساز فرهنگی، مردم

خلاصه ماشینی: "در همان سالهای دهه 1970 نیز در این سوی‌ جهان یعنی در کشورهای صنعتی باختر حسب رجوها برای ریشه‌یابی کامیابیها و شکستهای صنعتی و بازرگانی آغاز شد و آرام آرام دریافتند که اگر عاملی‌ باعث نیرومندی ژاپن یا آلمان باختری شده چیزی جز فرهنگ این دو کشور نبوده است. اگر روزگاری ما نیز به این شیوه در عناصر فرهنگی زیرساز کشورمان باورهایی پدید آوریم که‌ ساختن انسان مقدم بر ساختن کالاست آنگاه می‌توانیم‌ در عرصه پهناور گیتی در پرتو توانمندی انسان ایرانی‌ جایگاهی مرتفع برای خود به دست آوریم. حال اگر ما سر آن داریم که در شمار کاروان کشورهای تند قرار گیریم باید از چنان زیرساز فرهنگی برخوردار باشیم که دگرگونی را به عنوان یک‌ ارزش اصیل در ذهنیت همه کسانی که در این سرزمین‌ زندگی می‌کنند وارد سازد و تقویت گرداند،تا بگونه‌ای که هرگز از دگرگونی نهراسیم و در برابر آن‌ ایستادگی نکنیم. ولی زمانی که جهان در دگرگونی‌ است ثبات فرهنگ می‌تواند یک سستی مرگبار و تهدیدی برای پایندگی و بقا باشد:براستی روزگاری‌ که در آن«زمان»فشرده شده و تنگی مجال پدید آمده‌ و در هر لحظه،هر ساعت آن دگرگونی موج‌ می‌زند شما نمی‌توانید ثابت باشید و همانند 400 سال‌ پیش حرکت کنید. برای نمونه اگر زیرساز فرهنگی مناسب‌ در باورهای عمومی مردم ما پدید آید که نباید سرمایه‌ای را به کار گرفت یا عمری را به پیش برد که‌ آن را در پرتو گزند حوادث بیمه و امن کرد. بنابراین اگر بر آن باشیم که پذیرفتن بیمه در شمار اندیشه و عمل مردم ایران درآید باید در این الگو نفوذ کرد و بیمه را چون ارزش و هنجاری دلپسند در آن‌ جای داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.