چکیده:
این پژوهش با هدف طراحی الگوی بازاریابی دیجیتال در حوزه بازار سرمایه با استفاده از رویکرد ترکیبی انجام شده است. تحقیق حاضر، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع روش، و از لحاظ روش جمع آوری دادهها روش تحقیق آمیخته محسوب میگردد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 17 نفر از خبرگان بوده و در بخش کمی شامل مدیران بازار سرمایه بویژه مدیران عامل شرکتهای کارگزاری و معاونان و مدیران ارشد آنها است که از این میان نمونهای به حجم 580 نفر انتخاب شده است. ابزار اصلی گردآوری دادهها در بخش میدانی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته (در بخش کیفی) و پرسشنامه محقق ساخته به تعداد 38 گویه مبتنی بر طیف پنج درجه لیکرت (در بخش کمی) است. روایی پرسشنامه با استفاده از روش روایی محتوا مورد تایید قرار گرفت. برای ارزیابی پایایی پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد. ضریب آلفای کرونباخ بیش از 7/0 بدست آمد که نشان میدهد پرسشنامه از پایایی مطلوبی برخوردار است. برای آزمون فرضیات از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم افزار پی.ال.اس استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصل از تحلیل کیفی سه دسته از مقولههای فراگیر شامل مشتریمداری، برندسازی و بازاریابی دیجیتال بعنوان مولفههای اصلی بازاریابی دیجیتال در بازار سرمایه شناسایی شد. پس از شناسایی مولفههای دخیل در بازاریابی دیجیتال، رابطه بین مقولههای سازمان دهنده با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد نقشه راه دیجیتال بر مدیریت دانش مشتری و بازاریابی شبکههای اجتماعی تاثیر معناداری دارد؛ بازاریابی شبکههای اجتماعی بر درگیرسازی مشتری تاثیر معناداری دارد.
This study aims to design a digital marketing model in the field of capital markets using a hybrid approach. The present research is an applied research in terms of type of method, and in terms of data collection method is a mixed research method. The statistical population in the qualitative section includes 17 experts and in the quantitative section includes capital market managers, especially the CEOs of brokerage companies and their deputies and senior managers, from which a sample of 580 people has been selected. The main tools for data collection in the field section include a semi-structured interview (in the qualitative section) and a researcher-made questionnaire of 38 items based on a five-point Likert scale (in the quantitative section). The validity of the questionnaire was confirmed using the content validity method. To evaluate the reliability of the questionnaire, Cronbach's alpha coefficient was calculated. Cronbach's alpha coefficient was more than 0.7. To test the hypotheses, the partial least squares technique and PLS software were used. Based on the results of qualitative analysis, three categories of comprehensive categories including customer orientation, branding and digital marketing were identified as the main components of digital marketing in the capital market. After identifying the components involved in digital marketing, the relationship between the organizing categories was evaluated using the partial least squares technique. The results showed that digital roadmap has a significant effect on customer knowledge management and social media marketing; Social media marketing has a significant effect on customer engagement
خلاصه ماشینی:
Rashid, Hassan, Sharif, Abd Rahman 2.
تجزیه و تحلیل داده های مربوط به رفتار مشتری در فضای دیجیتال به موسسه ها اجازه میدهد تا نحوه تعامل مشتریان با خدمات خود را درک کنند، رفتار آن ها را بررسی و پایش کنند و زمینه ای برای تجربه شخصیتر و بهبودهای مستمر که نشان دهنده تغییر رفتارها است ، ایجاد کند.
Hofacker, Golgeci, Pillai, Gligor 2 .
Lalilchich, Andreopoulou,Seretakis, Koutroumanidis 5.
بر این اساس ابتدا با استفاده از رویکرد کیفی ابعاد، مولفه ها و شاخص های عوامل دخیل در بازاریابی دیجیتال در حوزه بازار سرمایه شناسایی و مدل اولیه پژوهش طراحی شده است ، در گام بعدی، براساس اطلاعات بدست آمده از مرحله قبل ، نسبت به اعتبارسنجی مدل اقدام شد (رویکرد کمی).
جدو ل ٣: ماتریس خود تعاملی ساختار ی ابعا د بازاریابی دیجیتا ل در حوز ه بازار سرمایه برا ی شرکت ها ی کارگزار ی C08 C07 C06 C05 C04 C03 C02 C01 SSIM درگیرسازی مشتری (C٠١) V V V A A A V نوآوری در خدمات مالی دیجیتال (C٠٢) A O O A A O هم آفرینی ارزش (C٠٣) V A A A V شبکه های اجتماعی (C٠٤) A O A O مدیریت دانش مشتری (C٠٥) X A V نقشه راه دیجیتال (C٠٦) A V ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (C٠٧) O منبع : یافته های پژوهشگر با استفاده از جدول ٢، ماتریس دست یابی اولیه تشکیل داده شد و سپس جدول دست یابی نهایی براساس آن بدست آمد.
Jahangiri, Abdul Fattah; Vahabzadeh Monshi, Shadan; (1397), Evaluation of Digital Marketing Strategies on Export of Commercial Companies (Case Study: Petrochemical Trading Company), National Conference on New Models in Management and Business with the Approach of Supporting National Entrepreneurs.