چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری (crm) بر اجتناب مالیاتی در سازمان امور
مالیاتی استان فارس بوده است . این پژوهش بر حسب هدف کاربردی همچنین از نظر طرح کلی تحقیق
پیمایشی و از نظر روش گردآوری داده ها علی و از نظر ماهیت داده ها کمی محسوب میشود جامعه مورد
مطالعه تمامی تمامی کارکنان سازمان امور مالیاتی استان فارس میباشد که حجم نمونه در این پژوهش
منطبق بر کل جامعه آماری و ١٢٦ نفر خواهد بود و از طریق پرسشنامه روابط بین مولفه ها و متغیرها
مشخص و با استفاده از نرم افزارهای spss تحلیل خواهد گردید و در نهایت روابط بین اجزای مشخص
خواهد شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است . لذا بـرای سنجش بـرای سنجش مولفه اجتناب
مالیاتی از پرسشـنامه اجتناب مالیاتی که پاسخگویی براساس طیف لیکرت بوده است . بـرای اندازه گیری
مدیریت ارتباط با مشتری از پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRMQ)توسط طاهرپور کلانتری و
طیبی طلوع در سال ١٣٨٩ ساخته شد. این پرسشنامه متشکل از ٣٠ ماده است که در طیف لیکرت پنج
درجه ای مورد تفسیر قرار گرفته است . داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون ، رگرسیون دو متغیره و
رگرسیون چند متغیره گام به گام تحلیل شدند. روایی پرسشنامه ها از طریق متخصصان و پایایی پرسشنامه ها
از طریق ضریب آلفای کرونباخ که بالا تر از٠/٠٧بوده و مورد تایید است نتایج حاکی از آن است که
مدیریت ارتباط با مشتری (crm) بر اجتناب مالیاتی سازمان امور مالیاتی استان فارس تاثیر معنی داری
دارد. اثر مدیریت ارتباط با مشتری (crm) بر اجتناب مالیاتی با ضریب مسیر ١/٢٥٧ و (***) p-value با
سطح اطمینان بالای ٠/٩٥ معنیدار و مورد تائید میباشد.
خلاصه ماشینی:
در چند سال اخير، افراد دانشگاهي، فروشندگان نرم افزار، مشاوران کسب و کارها در اين زمينه در گير شده اند و مفهوم مديريت ارتباط با مشتري که به معني تلاش هاي سازمان جهت ايجاد و ارايه ارزش بالاتر به مشتري است را توسعه داده اند.
در چند سال اخير، افراد دانشگاهي، فروشندگان نرم افزار، مشاوران کسب و کارها در اين زمينه درگير شده اند و مفهوم مديريت ارتباط با مشتري که به معني تلاش هاي سازمان جهت ايجاد و ارايه ارزش بالاتر به مشتري است را توسعه داده اند.
لذا با توجه به آنچه که گفته شد و همچنين اهميت اين مسئله و نيز کمبود منابع اطلاعاتي و پژوهشي مستقل که صرفا معطوف به اين مسئله باشد لذا محقق بدنبال آنست تا دريابد آيا مديريت ارتباط با مشتري (crm) بر اجتناب مالياتي در سازمان امور مالياتي استان فارس تأثير معني داري دارد؟ مديريت ارتباط با مشتري در سال هاي اخير با تحولات صورت گرفته در فن آوريهاي اطلاعات و ارتباطات با بوجود آمدن مفاهيم جديد در جهاني شدن ، فعاليت آزادانه ، افزايش نوآوري، کاهش مستمر چرخه عمر محصولات و.
آماراستنباطي تحليل مسير فرضيه اصلي پژوهش مديريت ارتباط با مشتري (crm) بر اجتناب مالياتي سازمان امور مالياتي استان فارس تأثير معني داري دارد.
فرضيه ٣- به نظر مي رسد مديريت ارتباط با مشتري (crm) بر سرمايه اجتماعي در سازمان امور مالياتي استان فارس تأثير معني داري دارد.
72 نتيجه فرضيه هاي فرعي نتيجه فرضيه فرعي اول به نظر مي رسد مديريت ارتباط با مشتري (crm) بر نرخ بالاي ماليات در سازمان امور مالياتي استان فارس تأثير معني داري دارد.