خلاصة:
هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل ادبیات موجود در زمینه عوامل موّئر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانکها و
تعیین متغیرها و تعیین اندازه اثر متغیرهای موّئر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانکها است. بانکها برای حفظ
مشتریان و کسب سهم بیشتر از بازار مصرف کنندگان, ملزم به شناخت رفتار و نیازهای مصرف کنندگان هستند
با توجه به اینکه پژوهشهای متعددی در این باب صورت گرفته و از آنجایی که در این پژوهش ها توانایی
مهار و کنترل محیط پژوهش, نمونه و روش هاء ابزار اندازهگیری از پژوهشی به پژوهشی دیگر متفاوت بوده»
نتایج پژوهشها متفاوت و بعضا متعارض بوده لذا از این رو انجام پژوهشهای ترکیبی که عصاره پژوهشهای
انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهدء اهمیت فراوان دارد. در
مجموع ۱۵ مطالعه انتخاب و با نرم افزار CMA2 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که عوامل ذیل
در ترجیح مشتریان در انتخاب بانک ها نقش داشته اند: ۱- تسهیلات مالی ۲- اعتماد به بانک ۳- نحوه برخورد
کارکنان ۴- ارائه خدمات بانکی ۵- شرایط فیزیکی و مکانی ۶- فناوری جدید و پیشرفته ۷- شهرت و اعتبار
بانک ۸- امنیت و حفظ اطلاعات ٩- هزینه ارائه خدمات ۱۰- دسترسی سریع به بانک ۱۱- بازاریابی
The aim of this study is to analyze the literature on factors affecting customers' preferences in selecting banks and determining variables and determining the effect size of effective variables on customer preferences in selecting banks. Banks are required to understand the behavior and needs of consumers in the basin to preserve their customers and to gain a greater share of the consumer market, and given that several studies have been done in this regard, and since these studies have the ability to control and The control of research environment, samples and methods, measurement tools from research to research is different, the results of research are different and sometimes contradictory, so doing combined research that extracts the research done on this topic in a systematic way And science-based research is of great importance. A total of 15 studies were selected and examined with CMA2 software. The results indicate that the following factors have contributed to the preferences of customers in choosing banks: 1. Financial facilities 2. Bank confidence 3. Method of dealing with employees 4. Providing banking services 5. Physical and spatial conditions 6. New and advanced technology 7 -reputation and validity of bank 8- Security and information preservation 9. the cost of providing services 10 - Quick access to the Bank 11. Marketing.
ملخص الجهاز:
نتایج نشان می دهد که عوامل ذیل در ترجیح مشتریان در انتخاب بانک ها نقش داشته اند: ١- تسهیلات مالی ٢- اعتماد به بانک ٣- نحوه برخورد کارکنان ٤- ارائه خدمات بانکی ٥- شرایط فیزیکی و مکانی ٦- فناوری جدید و پیشرفته ٧- شهرت و اعتبار بانک ٨- امنیت و حفظ اطلاعات ٩- هزینه ارائه خدمات ١٠- دسترسی سریع به بانک ١١- بازاریابی واژگان کلیدی: انتخاب بانک ، ترجیح مشتریان ، خدمات بانکی ، فراتحلیل ، اندازه اثر.
در این تحقیق سعی میشود ضمن شناخت عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک ها و آگاهی از میزان و رویکردهای نظری تحقیقات انجام شده، مهمترین متغیرهای مطالعه شده در تحقیقات گذشته را استخراج و وجه شباهت و افتراقات آن مطالعات را آشکار کرد تا به این ترتیب شکافهایی را که در مطالعات انجام شده وجود دارد، آشکار شود و پیشنهادهایی درخصوص راهبردهای تحقیقاتی مربوط به ترجیح مشتریان در انتخاب بانکها در قالب یک جمع بندی مفید و کاربردی در اختیار علاقه مندان به پژوهش در این حوزه قرار داد و نیز با ارائه نتایج مربوط به توسعه راهبرد مناسب و عملی جهت استراتژیگذاری بازاریابی بانکی کمک کرد.
نتایج فراتحلیل نشان داد که متغیرهای استخراج شده در این مطالعه شامل یازده عامل تسهیلات مالی (بانکی)، اعتماد به بانک ، نحوه برخورد کارکنان، ارائه خدمات بانکی (سرعت و دقت در ارائه خدمات)، شرایط فیزیکی و مکانی (جغرافیایی) بانک ، فناوری جدید و پیشرفته ، شهرت و اعتبار بانک ، امنیت و حفظ اطلاعات، هزینه ارائه خدمات بانکی، دسترسی سریع به بانک ، بازاریابی و تبلیغات بانک به دلیل فراوانی بیشتر در مطالعات مورد ارزیابی میباشد که متوسط اندازه اثر محاسبه شده است .