خلاصة:
این مطالعه رابطه بین شیوه های بازاریابی دیجیتال، رضایت مشتری، مشارکت مشتری و قصد خرید را بررسی می کند. تمرکز بر استراتژی های بازاریابی دیجیتال شرکت های خدماتی در طول یک بیماری همه گیر و قفل و تعطیلی ناشی از آن است. این کار به دنبال تجزیه و تحلیل تحول دیجیتالی شیوه های بازاریابی و قصد خرید حاصل از مشتریان بود. کووید ۱۹ به عنوان یک بیماری همه گیر غالب و تاثیر آن بر تحول دیجیتالی استراتژی های بازاریابی علت محور در نظر گرفته شد. پنج بعد از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ با هجده مورد و سه مورد رضایت مشتری و قصد خرید برای اهداف کاربردی در نظر گرفته شد. برای مطالعه ۵۳۵ پاسخ مشتریان شرکت های خدماتی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده کرد. یافته ها نشان می دهد که روش های SEM/SEO، نمایش و E-CRM به طور قابل توجهی بر رضایت مشتری و قصد خرید تاثیر می گذارد. علاوه بر این، یک رویکرد میانجیگری-معانهروی انجام شد. رضایت مشتری به طور قابل توجهی بر قصد خرید تاثیر گذاشت و میانجی خوبی بین شیوه های بازاریابی دیجیتال و قصد خرید داشت. علاوه بر این، مشارکت مشتری رابطه بین بازاریابی محتوا و ارتباط با قصد خرید را تعدیل کرد. این کار تحقیقاتی به طور کلی به بازاریابان شرکت های خدماتی کمک می کند. مدیران کانال های دیجیتال به صراحت نقاط قوت خود را در رابطه با پنج بعد استراتژی های بازاریابی دیجیتال درک می کنند. بر این اساس، آنها برنامههای خود را برای تصمیمگیری به منظور بهبود رضایت مشتری و در نتیجه قصد خرید، تنظیم میکنند.
This study examines the relationship between digital marketing practices, customer satisfaction, customer engagement, and purchase intent. The focus is on the digital marketing strategies of service companies during an epidemic and the resulting closure. It sought to analyze the digital evolution of marketing practices and customer buying intentions. Covid 19 was considered as the predominant epidemic and its impact on the digital evolution of cause-oriented marketing strategies. Five dimensions of digital marketing strategies were considered with eighteen items and three items of customer satisfaction and purchase intention for practical purposes. Structural equation modeling was used to study 535 customer responses of service companies. Findings show that SEM / SEO, display and E-CRM methods significantly affect customer satisfaction and purchase intention. In addition, a mediation-mediation approach was developed. Customer satisfaction significantly influenced the intention to buy and was a good mediator between digital marketing practices and the intention to buy. In addition, customer engagement moderated the relationship between content marketing and the relationship with purchase intent. This research work generally helps marketers of service companies. Digital channel managers explicitly understand their strengths in relation to the five dimensions of digital marketing strategies. Accordingly, they formulate their decision-making plans to improve customer satisfaction and thus purchase intent.
ملخص الجهاز:
یافته ها نشان می دهد که روش های SEM/SEO، نمایش و E-CRM به طور قابل توجهی بر رضایت مشتری و قصد خرید تأثیر می گذارد.
با توجه به این بیماری همه گیر، سوال بزرگ این است: آیا شیوه های بازاریابی دیجیتالی که توسط خدمات های مد نظر برای مشتریان برای افزایش رضایت مشتری و تأثیرگذاری بر قصد خرید اتخاذ شده است، بر مشتریان تأثیر گذاشته است؟ فقدان تحقیق در مورد اتخاذ استراتژی های بازاریابی دیجیتال به محققان کمک کرد تا هدف تحقیق را چارچوب بندی کنند.
SEO و SEM، رضایت مشتری و قصد خرید در این پژوهش منظور از سه شاخص در ذیل ارائه شده است: SEO: بهینه سازی موتور جستجو 1 SEM: بازاریابی موتور جستجو 2 E-CRM: مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی لی و همکاران 3 (2019) بیان داشتند که در تمام شرایط مدیریت ارتباط با مشتری، تأثیر استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری بر پاسخهای مصرفکننده (به عنوان مثال، متمایز بودن برند/اعتبار/جذابیت درک شده، شناسایی مشتری-برند، نگرش به برند، وفاداری مشتری) قابل توجه بود.
Examining the Effects of eWOM, Trust Inclination, and Information Adoption on Purchase Intentions in an Accelerated Digital Marketing Context.
The Management of Digital Marketing Strategies in Social Network Services: A Comparison between American and European Organizations.
V. A Study of the Impact of Electronic Customer Relationship Management on Customer Loyalty by Using Structural Equation Modeling in Banking Sector.
Impact of Digital Marketing on Online Purchase Intention: Mediation Effect of Customer Relationship Management.
Five dimensions of digital marketing strategies were considered with eighteen items and three items of customer satisfaction and purchase intention for practical purposes.