خلاصة:
محیط کسب و کار امروز بسیار پیچیده و پویا بوده و این امر زمانی پیچیده تر خواهد شد که رکود اقتصادی نیز بر شرایط اقتصادی کشور حاکم و بخشهای تولیدی و خدماتی را فراگرفته باشد. در چنین شرایطی که شرکتها با رکود نیز همراه هستند، اتخاذ استراتژیهای بازاریابی به عنوان فرآیندی که به شرکت اجازه میدهد تا با تمرکز منابع بر روی فرصتهای بهینه به اهداف افزایش فروش و مزیت رقابتی پایدار دست یابد کارساز بوده و میتواند شرکتها را در بهبود مستمر عملکردشان یاری رسانده و با شرایط پویای بازار رقابتی همگام نماید. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر بهکارگیری دانش مشتری و استراتژیهای بازاریابی خدمات بر عملکرد بازاریابی در کلینیکهای پزشکی خصوصی اصفهان پرداخته است. اطلاعات موردنیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. روایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 75/2 میباشد. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده شده است و با طیف پنج درجه ای لیکرت مولفه های پژوهش را میسنجد. این پژوهش از نوع کاربردی و با شیوه توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را مشتریان کلینیکهای پزشکی خصوصی شهر اصفهان در بهار سال 0022 تشکیل دادهاند. روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع تصادفی در دسترس است. نتایج تحقیق نشان داد که دانش مشتری بر استراتژی بازاریابی تاثیر دارد؛ استراتژی بازاریابی بر عملکرد بازاریابی تاثیر دارد.
ملخص الجهاز:
دوماهنامه مطالعات کاربردي در علوم مديريت و توسعه سال ششم ، شماره ٥ (پياپي : ٣٣)، آذر ١٤٠٠ بررسي تأثير به کارگيري دانش مشتري و استراتژي هاي بازاريابي خدمات بر عملکرد بازاريابي در کلينيک هاي پزشکي خصوصي اصفهان تاريخ دريافت : ١٤٠٠/٠٩/٠٢ آرش دهدار١ تاريخ پذيرش : ١٤٠٠/٠٩/٣٠ کد مقاله : ٥٨٥٧٧ چکـيده محيط کسب وکار امروز بسيار پيچيده و پويا بوده و اين امر زماني پيچيده تر خواهد شد که رکود اقتصادي نيز بر شرايط اقتصادي کشور حاکم و بخش هاي توليدي و خدماتي را فراگرفته باشد.
پژوهش حاضر به بررسي تأثير به کارگيري دانش مشتري و استراتژيهاي بازاريابي خدمات بر عملکرد بازاريابي در کلينيک هاي پزشکي خصوصي اصفهان پرداخته است .
» در واقع اين ادعا وقتي به صورت فرض آماري بيان ميشود به شکل زير خواهد بود : H٠ : دانش مشتري بر استراتژي بازاريابي در کلينيک هاي پزشکي خصوصي شهر اصفهان تأثير ندارد.
H١ : دانش مشتري بر استراتژي بازاريابي در کلينيک هاي پزشکي خصوصي شهر اصفهان تأثير دارد.
نتايج تحقيق دانش مشتري بر استراتژي بازاريابي در کلينيک هاي پزشکي خصوصي شهر اصفهان تأثير دارد.
Acquiring tacit and explicit marketing knowledge from foreign partners in IJVs. Journal of Business Research, 60(11), 1152– 1165.
Tacit Knowledge, Innovation and Technology Transfer, in: Technology Analysis & Strategic Management, 8(2), 91-106.
Henderson, Economic Value Added (EVA): A Financial Performance Measure, Journal of Accounting and Finance Research, 10(1), pp.
The Role of Tacit Knowledge in Group Innovation, California Management Review, 40(3), 112-125.